Nowy system oświetlenia i okablowania HELLA do przyczep i naczep

25 kwietnia 2013, 12:54

Zmodernizowany system EasyConn NextGeneration usprawnia i przyśpiesza wszelkie prace związane z instalacją i naprawami okablowania oraz oświetlenia przyczep i naczep. Jest szczególnie wydajny przy zamianie oświetlenia z systemu żarówkowego na technologię LED. Firma zaprezentowała również nowe komponenty tego systemu i jego szersze możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb.

Jedną z ważnych zmian wprowadzonych w nowym systemie okablowania do podłączania lamp tylnych w przyczepach i naczepach jest zastosowanie połączeń typu Super Seal – wtyków uszczelnianych uszczelkami silikonowymi gwarantującymi hermetyczność i niezawodność połączeń elektrycznych.

Moduły nowego systemu są kompatybilne z poprzednimi elementami systemu okablowania. Nowymi tylnymi lampami i dodatkowymi modułami funkcjonalnymi można zamienić poprzednie bez zmiany istniejącego okablowania. Dla uproszczenia instalacji i zmniejszenia liczby modułów, główny przewód zasilający wyposażono we wtyk 15-pinowy, który eliminuje konieczność stosowania rozdzielacza. Zasilanie dodatkowych funkcji oświetleniowych zamiast z rozdzielacza pobierane jest wprost z tylnych lamp za pośrednictwem odpowiednich złączy. Taki system ułatwia i upraszcza naprawy i późniejszą, już po wyposażeniu przyczepy, rozbudowę systemu jej oświetlenia. Zainstalowanie dodatkowego oświetlenia, to dopięcie do odpowiedniego wtyku w jednej z lamp modułu kablowego i zamocowanie go do konstrukcji przyczepy. Przy naprawach wymienia się tylko uszkodzony moduł kablowy, przez jego odpięcie od złączy, a nie całą instalację oświetleniową.

W nowym systemie zmodernizowano także gumowe wysięgniki boczne, w których montowane są światła obrysowe. W nowym rozwiązaniu elementy optyczne są klejone, a kable połączeniowe krótkie co wpływa na obniżenie kosztów części i obniżenie kosztu serwisu naprawczego. Wprowadzenie nowych materiałów i technologii produkcji komponentów zwiększyło trwałość i niezawodność całego systemu oświetlenia przyczep i naczep bez względu na warunki w jakich są one eksploatowane. Nowy system przewiduje możliwość montażu lamp tylnych i dodatkowych elementów oświetlenia w technologii LED. Np. boczny dodatkowy reflektor cofania to reflektor LED z serii Power Beam 1000, z tyłu mogą być wykorzystane okrągłe lampy z serii 344 200.

Aby zapewnić zgodność instalacji przyczepy z wymaganiami technicznymi określonymi przez ISO 13207-1, okablowanie lamp tylnych zawiera układy sygnalizacji awarii współpracujące zarówno z systemami kontroli sprawności oświetlenia dla żarówek jak i dla źródeł światła w technologii LED. Nowe okablowanie i lampy systemu EasyConn Next Generation nie omijają systemów wykrywania niesprawności oświetlenia ale wysyłają do nich odpowiednie, prawdziwe i zgodne ze stanem faktycznym sygnały kontrolne.

Podstawą zmodernizowanego system EasyConn NextGeneration są hybrydowe lampy tylne, a właściwie jedna lampa, która zależnie od ułożenia jednakowych wymiarowo modułów funkcji oświetlenia jest lampą lewą lub prawą. Klosz lampy, który jest często narażony na uszkodzenia mechaniczne jest symetryczny, może być wykorzystany tak samo w lampie lewej jak i prawej. Taka konstrukcja ograniczyła liczbę części zamiennych i znacznie ułatwia naprawę oświetlenia przyczepy lub naczepy. Nowe lampy tylne w wersji podstawowej wyposażone są w żarówki.

Zamiana żarówek na technologię LED jest bardzo prosta i nie wymaga zmian w konstrukcji nowej lampy jak i w okablowaniu pojazdu. Wykorzystanie technologii LED w oświetleniu przyczep i naczep przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa przez pojazd ciągnący i redukcji emisji CO2 do atmosfery.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!