W maju 2013 r. Volvo Buses testować będzie pierwsze autobusy hybrydowe typu „plug-in” w ruchu ulicznym w Goteborgu. Nowa technologia ma umożliwić zmniejszenie zużycia energii aż o 60% w porównaniu z dotychczasowymi autobusami z silnikiem diesla.
60% mniejsze zużycie energii
Volvo Buses sprzedało dotąd ponad 1000 autobusów hybrydowych. Firma wykonuje właśnie kolejny ważny krok na drodze do stworzenia jeszcze bardziej oszczędnego i czystego transportu. Technologia „plug-in” umożliwi zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 o 75-80% w porównaniu z dotychczasowo używanymi autobusami z silnikiem diesla. Ogólne zużycie energii zostanie zmniejszone o około 60%. Czyste zasilanie energią elektryczną oznacza cichą pracę pojazdu z zerową emisją spalin.
Volvo Buses przewiduje, że produkcja hybryd „plug-in” na skalę przemysłową rozpocznie się za kilka lat, lecz najpierw nowa technologia musi zostać przetestowana w trzech autobusach, które zostaną oddane do użytku w Goteborgu. Projekt demonstracyjny wykorzystujący osiem hybryd „plug-in” zaplanowano także na rok 2014 w Sztokholmie.
Hybryda „plug-in” oparta jest na autobusie Volvo 7900 Hybrid, który zmodyfikowano tak, by umożliwić ładowanie z sieci energoelektrycznej przez kolektor zainstalowany na dachu. Hybryda „plug-in” posiada także większy zestaw akumulatorów, co umożliwia pokonanie aż 70% trasy, około 7 km, bez emisji spalin z wykorzystaniem prądu elektrycznego. Akumulatory ładowane są na stacjach końcowych w czasie od sześciu do dziesięciu minut. W razie pojawienia się problemów podczas ładowania z sieci lub jeśli autobus jest eksploatowany na linii pozbawionej stacji ładowania, hybryda „plug-in” będzie działać dokładnie tak samo jak dotychczasowe autobusy hybrydowe. Właściciel pojazdu nie musi posiadać dostępu do w pełni rozbudowanej sieci stacji ładujących.
Produkcja przemysłowa ma zgodnie z planem rozpocząć się za dwa lata.
Komentarze