Scania zacieśnia współpracę z klientami w celu zapewnienia lepszej wydajności i rentowności. Chodzi o rozszerzenie i uatrakcyjnienie oferty, obejmującej pojazdy i usługi i dostosowywanie jej do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika pojazdu.
Nowe rozwiązania Scania
Coraz aktywniejsi na rynku stają się klienci nowych kategorii, o nowych oczekiwaniach w obszarze współpracy z dostawcami. Na przykład, duże międzynarodowe koncerny górnicze i budowlane wymagają zapewnienia pełnej obsługi serwisowej na miejscu swojego planowanego działania, często na terenach pozbawionych jakiejkolwiek infrastruktury, w innych krajach, a nawet innych kontynentach.
Główni międzynarodowi operatorzy samochodów ciężarowych i autobusów często stosują jednakowe standardy działania na wszystkich rynkach. Niektórzy z nich decydują się na prowadzenie własnych stacji obsługi z własnym personelem lub personelem zatrudnionym przez dostawcę pojazdów. Inni chcą serwisować swoje pojazdy w stacjach obsługi należących do dostawcy lub wymagają zapewnienia pełnej obsługi serwisowej w swoich własnych obiektach.
Scania wykorzystuje wiele różnych, własnych koncepcji obsługi serwisowej, w celu uzupełnienia możliwości wynikających z modułowego systemu produktów Scania i tworzenia rozwiązań dostosowanych do zarówno tradycyjnych, jak i nowych wymagań:
- Możliwość uzgodnienia wymaganego poziomu dyspozycyjności, np. 95 lub 98%, który Scania może zapewnić za pośrednictwem usługi Scania Assistance albo poprzez całodobową dostępność personelu serwisowego w stacji obsługi Scania lub w siedzibie klienta.
- Możliwość zawierania kontraktów na profilaktyczną wymianę podzespołów, jako dodatkowej gwarancji dyspozycyjności.
- Możliwość przejęcia przez Scania odpowiedzialności za obsługę techniczną i naprawy kompletnego pojazdu, wraz z zabudową, wyposażeniem, przyczepą, oponami, a nawet pojazdów marek innych niż Scania. Działanie to może wymagać przejęcia na własność, zapewnienie załogi lub bieżącego kierowania pracą warsztatu należącego do klienta.
- Możliwość dostosowania harmonogramów przeglądów do godzin pracy klienta; obsługa techniczna może odbywać się np. w czasie, gdy pojazdy nie pracują.
- Możliwość dostosowania zakresu obsługi technicznej do warunków użytkowania pojazdów.
- Możliwość zorganizowania w ciągu około trzech miesięcy dedykowanej, dostosowanej do lokalnych potrzeb stacji obsługi w odległej lokalizacji, wraz z zapewnieniem odpowiedniego personelu.
- Możliwość dostawy zespołów prądotwórczych Scania oraz zapewnienia autobusów do przewozu pracowników.
- Umowa może obejmować obsługę techniczną silników Scania napędzających maszyny budowlane.
- Usługi serwisowe i części mogą być dostarczane albo za pośrednictwem istniejącej sieci serwisowej Scania, obejmującej blisko 1600 punktów serwisowych na całym świecie, albo za pośrednictwem lokalnych stacji obsługi organizowanych w miejscach prowadzenia działalności przez klientów.
- Ograniczeniu przestojów sprzyjają także efektywny system dystrybucji części na całym świecie oraz modularyzacja produktów, skutkująca wzajemną wymiennością wielu części i podzespołów i mniejszą potrzebą zamawiania unikatowych elementów.
Instruktaż Kierowcy Scania
Decydujący wpływ na koszty napraw, obsługi technicznej i dyspozycyjność pojazdu ma kierowca. W ramach bezpośredniej pracy z instruktorem, kierowca otrzymuje wskazówki pomocne w radzeniu sobie z trudnymi aspektami użytkowania pojazdu, a także porady dotyczące sposobów doskonalenia stylu jazdy. Instruktor analizuje postępowanie kierowcy w oparciu o parametry jazdy wysyłane przez Scania Communicator, dzięki czemu kierowca doskonali swoje umiejętności utrwala i je.
Instruktorzy Scania mogą przeszkolić kierowców w miejscu ich pracy i w ich języku ojczystym, a samo szkolenie może koncentrować się na specyficznych umiejętnościach, wymaganych w danym rodzaju zadań transportowych.
Komentarze