Volvo Trucks odnowiło całą gamę samochodów ciężarowych w osiem miesięcy

, 16 maja 2013, 12:32

Od września 2012 r. Volvo Trucks wprowadziło na rynek pięć nowych modeli samochodów ciężarowych. Wszystko zaczęło się w ubiegłym roku premierą nowej serii Volvo FH, po której miały miejsce kolejne tegoroczne odsłony nowych pojazdów Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FE i Volvo FL.

Nowa europejska gama Volvo Trucks

Volvo - nowa gama samochodówStylistyczne więzy rodzinne Volvo, łączące najmocniejszy samochód ciężarowy, Volvo FH16, z jego mniejszym rodzeństwem, są silniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Klasyczny znak firmowy Volvo został we wszystkich modelach umieszczony wyżej, tuż pod przednią szybą. Także nowe reflektory główne, z charakterystycznymi światłami dziennymi, podkreślają to bliskie pokrewieństwo.

Wnętrza wszystkich kabin nowych pojazdów zostały przeprojektowane lub zmodernizowane z myślą o utworzeniu efektywnego, ergonomicznego, komfortowego i bezpiecznego miejsca pracy. Volvo Trucks wprowadziło również nowe technologie i nowe usługi, koncentrujące się na redukcji kosztów transportu po stronie klienta. Na przykład, możliwość wykorzystania telematyki do monitorowania szeregu podzespołów oznacza, że pojazdy Volvo FH, Volvo FM, Volvo FE i Volvo FL mogą być objęte Nowym Złotym Kontraktem Serwisowym w celu zapewnienia ich dyspozycyjności.

Wśród rozwiązań sprzyjających oszczędzaniu paliwa, dostępnych dla kierowców Volvo, są: system Dynafleet Paliwo i Środowisko, usługa Doradztwo Paliwowe i szkolenie w zakresie jazdy ekonomicznej. Ponadto, zautomatyzowana skrzynia biegów I-Shift, którą można dostosowywać do specyfiki wielu różnych zadań transportowych i która pomaga oszczędzać paliwo, jest obecnie dostępna nie tylko w Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX, ale także w Volvo FE.

Jednym z głównych nowych, prooszczędnościowych rozwiązań jest funkcja I-See. Można ją porównać do autopilota, który steruje zmianą biegów, przyspieszaniem i hamowaniem silnikiem na wzniesieniach, w sposób pozwalający uzyskać jak najniższe zużycie paliwa. Podczas pierwszego przejazdu samochodu ciężarowego, wyposażonego w najnowszą wersję I-See, danym górzystym odcinkiem drogi, dane o jego topografii są bezprzewodowo wysyłane na centralny serwer Volvo Trucks. Następnie, gdy inny samochód ciężarowy z I-See na pokładzie jedzie tą samą drogą, jego system automatycznie pobiera dane topograficzne z serwera, sterując zmianą biegów, przyśpieszaniem i hamowaniem w sposób maksymalnie efektywny już za pierwszym razem. Potencjał oszczędności paliwa w trakcie długodystansowego zadania transportowego wynosi do pięciu procent.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!