Nowe hybrydowe autobusy Volvo typu plug-in wyjadą na ulice Goteborga (Szwecja) w maju 2013 r. w ramach testu terenowego. Zastosowana w nich technologia ułatwi zmniejszenie zużycia paliwa aż o 75% w porównaniu z obecnymi autobusami z silnikiem diesla.
Hybrydy na ulicach Goteborga
Celem testu terenowego jest zbadanie i zweryfikowanie przewidywanych redukcji zużycia energii i emisji spalin, a także zebranie opinii kierowców, pasażerów i mieszkańców na temat właściwości autobusu.
Hybrydy typu plug-in są oparte na autobusie Volvo 7900 Hybrid, który jest z sukcesem sprzedawany przez Volvo Buses. Autobusy hybrydowe plug-in zostały udoskonalone i umożliwiają ładowanie baterii z sieci elektrycznej poprzez kolektor zainstalowany na dachu. Autobusy plug-in mają większy zestaw akumulatorów, dzięki czemu mogą pokonać do 70% trasy, czyli jednorazowo około 7 km, cicho i bez emisji spalin, z wykorzystaniem prądu elektrycznego. Akumulatory ładuje się na pętlach autobusowych w czasie od sześciu do dziesięciu minut.
Volvo Buses planuje rozpocząć produkcję przemysłową hybryd plug-in za kilka lat, a obecnie technologia jest testowana w trzech autobusach, które zostaną oddane do użytku w Goteborgu. Projekt demonstracyjny z wykorzystaniem ośmiu hybryd plug-in zaplanowano także na 2014 rok w Sztokholmie.
Hybryda plug-in Volvo:
- Autobus wyposażony jest w silnik elektryczny zasilany akumulatorem litowo-jonowym. Posiada także 5-litrowy silnik diesla.
- Ładowanie odbywa się z sieci elektrycznej poprzez kolektor zainstalowany na dachu pojazdu. Trwa to 6-10 minut.
- Autobus może jednorazowo pokonać około 7 km zasilany tylko prądem elektrycznym
Komentarze