2,1 l na 100 km – o tyle mniej paliwa zużyły pojazdy objęte programem „Ecolution by Scania”. Oznacza to również ograniczenie emisji CO2 o 7,7%. Od stycznia 2022 r. obniżone wyniki spalania osiągnęło ponad 2 000 pojazdów objętych programem w Polsce.
– Ściśle współpracujemy z kierowcami i firmami transportowymi w Polsce, aby promować bezpieczny i przyjazny dla środowiska styl jazdy. „Ecolution by Scania” sprawdza się świetnie, ponieważ w krótkim czasie przynosi wymierne efekty – ograniczenie zużycia paliwa i zmniejszenie emisji CO2. Program pozwala na optymalne wykorzystanie pojazdu, skorzystanie ze szkoleń i coachingu kierowcy, a także daje dostęp do indywidualnego programu obsługi serwisowej. Finalnie, wspólnie zwiększamy wydajność transportu nie tylko poprzez lepsze wykorzystanie pojazdów, ale również podniesienie ich dyspozycyjności – komentuje Adam Łęczycki, dyrektor ds. digitalizacji w Scania Polska S.A.
Jak wynika z analizy danych z objętych programem pojazdów Scania, zużywają one o ponad 2 l na 100 km mniej paliwa, niż te, które nie zostały objęte programem. Oznacza to redukcję emisji CO2 o 4 402 t, co daje spadek o 7,7%, uwzględniając normę EN 16258 (2,63 kg/l), wykorzystaną do oszacowania poziomu emisji dwutlenku węgla.
„Ecolution by Scania” jest przeznaczony dla firm wykonujących transport długodystansowy. Analizowane dane dotyczą okresu styczeń 2022 r. – wrzesień 2023 r. Pod uwagę wzięto wyniki dla pojazdów wykonujących transport ze standardowym obciążeniem, na typowych trasach.
Jak działa program „Ecolution by Scania”
Każdorazowo „Ecolution by Scania” jest dopasowywany do potrzeb konkretnej firmy transportowej, uwzględniając specyfikę pracy floty, w tym: obciążenie pojazdów, rodzaj pełnionych zadań oraz pokonywanych dróg. Następnie ustalany jest konkretny cel, na przykład: obniżenie zużycia paliwa lub redukcja emisji CO2. Kluczowe znaczenie mają tu szkolenia i coachingi kierowców, podczas których analizowane są ich postępy oraz udzielane wskazówki na temat bardziej efektywnego wykorzystania pojazdu.
Scania zobowiązała się do ograniczenia emisji CO2 ze swoich pojazdów o 20% do 2025 r., gdzie punktem odniesienia są poziomy z 2015 r. Firma ogłosiła swoje zobowiązanie do osiągania SBT (Science Based Targets – celów klimatycznych opartych na naukowych podstawach) w 2020 roku, wspierając paryskie porozumienie klimatyczne i stając się pierwszym dużym producentem ciężkich pojazdów użytkowych, który to zrobił.
– Ogólny kierunek rozwoju branży transportowej jest jasny – do 2030 roku połowę sprzedaży Scania w Europie będą stanowić pojazdy zelektryfikowane. Jednak już dziś musimy wspierać naszych klientów w prowadzeniu zrównoważonego i dochodowego biznesu – dodaje Adam Łęczycki.
Komentarze