Seria DAF XB nowej generacji będzie miała światową premierę na wystawie Solutrans w Lyonie we Francji, zaplanowanej na 21–25 listopada. Wśród nowych modeli znajdzie się XB Electric — pierwszy w Europie 12-tonowy elektryczny pojazd ciężarowy do dystrybucji miejskiej. Na stoisku DAF w hali 5 będą mu towarzyszyć modele XD Electric do bezemisyjnej dystrybucji regionalnej, XFC do zastosowań budowlanych oraz „flagowy” XG+ do transportu długodystansowego.
DAF Trucks zaprezentuje swoje nowe pojazdy do dystrybucji miejskiej w klasie od 7,5 do 19 ton: ciężarówki DAF XB nowej generacji. Seria DAF XB, obejmująca również budowlaną wersję XBC, to szeroka gama pojazdów z napędem elektrycznym, które są dostępne w wariantach 12-, 16- i 19-tonowych.
DAF XB Electric
Prezentowany na wystawie Solutrans kompaktowy, 12-tonowy model XB Electric z jednym stopniem wejściowym ma nadawać się do bezemisyjnej dystrybucji miejskiej. Klienci mają otrzymać możliwość wyboru różnych opcji rozstawu osi, począwszy od 4,2 metra. Z myślą o zastosowaniach wymagających większej ładowności XB Electric jest również dostępny w konfiguracjach 16- i 19-tonowych.
Silnik elektryczny nowego modelu DAF XB Electric zapewnia moc znamionową na poziomie 120 lub 190 kW, w zależności od specyfikacji, oraz znamionowy moment obrotowy wynoszący 950 i 1850 Nm (szczytowy: odpowiednio 2600 i 3500 Nm). Pozbawione kobaltu i magnezu akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) o wysokiej gęstości zapewniają pojemność od 141 do 282 kWh, co ma przekładać się na zasięg do 350 kilometrów.
DAF XD Electric
Model XD Electric prezentowany podczas Solutrans w Lyonie to pojazd do regionalnej i krajowej dystrybucji, w tym do zaopatrywania supermarketów i wywozu odpadów. Jest on napędzany silnikiem elektrycznym z magnesem trwałym – PACCAR EX-D1 lub PACCAR EX-D2 – o mocy od 170 kW/230 KM do 350 kW/480 KM. Aby umożliwić dopasowanie tych pojazdów elektrycznych do potrzeb klienta, dostępny jest pełny wybór zestawów akumulatorów obejmujących od 2 do 5 pakietów, które mają zapewniać zasięg do 500 kilometrów. Przy umiejętnym zarządzaniu trasami, pojazdem i ładowaniem XD Electric ma być w stanie pokonać 1000 kilometrów dziennie.
DAF XFC
Trzeci pojazd DAF-a prezentowany na stoisku firmy na Solutrans to DAF XFC do zastosowań specjalistycznych i budowlanych. Model XFC jest dostępny z jedną lub dwiema osiami napędowymi. Może być wyposażony w silnik PACCAR MX-11 o pojemności 10,8 litra lub 13-litrową jednostkę PACCAR MX-13. Niska masa własna ma przekładać się na dużą ładowność. Model ma oferować duży kąt natarcia i duży prześwit. Stylistyka zewnętrzna samochodu obejmuje solidny zderzak, mocną kratę wlotu powietrza oraz stalową osłonę chłodnicy. Model DAF XFC jest dostępny w konfiguracjach osi 4×2, 6×4 i 8×4.
Flagowy model DAF XG+
DAF XG+ to model flagowy nowej generacji pojazdów ciężarowych DAF. Ma on reprezentować przyszłość ciężarówek długodystansowych i w pełni wykorzystywać możliwości, jakie wynikają z nowych europejskich przepisów dotyczących mas i wymiarów. Model ma oferować przestronną i wysoce aerodynamiczną konstrukcję, która ma pozwalać uzyskać najwyższą możliwą oszczędność paliwa. Nisko umieszczone krawędzie dolne szyb mają zapewniać imponującą widoczność bezpośrednią. Ponadto model XG+ oferuje 12,5 m3 przestrzeni roboczej i mieszkalnej, co ma przekładać się na wysoki komfort kierowcy.
Szeroka gama usług
Podczas Solutrans DAF przedstawi również szeroką gamę usług — od usług PACCAR Financial po dostosowane do indywidualnych potrzeb kontrakty serwisowe DAF MultiSupport. Aby wspierać klientów w procesie przechodzenia na bezemisyjny transport drogowy, DAF oferuje różnorodną gamę rozwiązań do ładowania za pośrednictwem PACCAR Parts, a także doradztwo w zakresie planowania tras i ładowania oraz specjalne szkolenia dla kierowców w celu optymalnego wykorzystania możliwości pojazdów.
„Silna obecność”
– Francja jest drugim co do wielkości rynkiem pojazdów ciężarowych w Europie, na którym firma DAF ma silną pozycję za sprawą wielokrotnie nagradzanych serii pojazdów ciężarowych XD, XF, XG i XG+ nowej generacji oraz naszych wiodących w branży usług. Teraz, wraz ze światową premierą serii DAF XB nowej generacji na wystawie Solutrans, dodajemy kolejny rozdział do naszej historii sukcesów. W 2022 roku DAF odnotował rekordowy (15,4 proc.) udział we francuskim rynku pojazdów ciężkich, a wspólnie z naszą profesjonalną siecią dealerską dołożymy wszelkich starań, aby w kolejnych latach w dalszym ciągu poprawiać naszą silną pozycję rynkową we Francji, zarówno w segmencie ciągników siodłowych, jak i pojazdów specjalistycznych oraz dystrybucyjnych – przekał Renaud Dehillotte, dyrektor zarządzający DAF Trucks France.
Komentarze