Przedstawiciele władz miasta Gałacz (Galați) zdecydowali o kolejnych inwestycjach w ekologiczny transport publiczny. Solaris tym razem dostarczy do Rumunii 40 autobusów bateryjnych. 20 Urbino 9 LE electric i 20 Urbino 12 electric zostaną przekazane do klienta na początku przyszłego roku.
Przedstawiciele władz miasta Gałacz w Rumunii wybrali na drodze postępowania przetargowego dostawcę 40 nowoczesnych autobusów elektrycznych. Firma Solaris dostarczy 20 autobusów bateryjnych w wersji 9-metrowej i kolejne 20 o długości 12 metrów. E-busy zostaną wyposażone zarówno w gniazda ładowania typu plug-in, jak i szyny do pantografów odwróconych.
Bateryjne Solarisy przeznaczone do Gałacza będą wyposażone w baterie Solaris High Energy. Typ ten cechuje się wysoką gęstością energii i w konsekwencji pojemnością. Dzięki tym parametrom pojazdy posiadają daleki zasięg. Uzupełnianie energii w bateriach będzie możliwe na dwa sposoby: poprzez złącze typu plug-in, jak i pantograf odwrócony, montowany na maszcie do ładowania. Pierwsze rozwiązanie jest wykorzystywane głównie na zajezdniach i określane ładowaniem nocnym, zaś ładowanie pantografowe to rozwiązanie szybkie i bezobsługowe, wykorzystywane często na trasie, bezpośrednio na przystankach.
Autobus 9-metrowy zostanie dostosowany do przewozu 59 pasażerów, a 12-metrowy – 74. O komfort jazdy wewnątrz autobusu zadba wydajna klimatyzacja z pompą ciepła. We wszystkich e-busach zostanie zamontowany system Mobileye Shield Fisheye, odpowiedzialny za realizację wymagań GSR2, m.in. ostrzeżenia o obecności pieszych i rowerzystów przed pojazdem oraz w martwej strefie po prawej i lewej stronie pojazdu, jak i inteligentny asystent prędkości.
To kolejne już zamówienie dla tego miasta. W 2021 roku producent dostarczył do Gałacza 20 niskoemisyjnych autobusów z napędem hybrydowym, a w poprzednich latach 12-metrowe trolejbusy. Solaris jest jednym z głównych dostawców pojazdów komunikacji miejskiej do Rumunii. Dotychczas na ten rynek firma wyprodukowała i dostarczyła ponad 600 pojazdów, z czego 60% stanowią bezemisyjne autobusy elektryczne i trolejbusy.
Komentarze