Polski finał The Drivers’ Fuel Challenge 2013

25 lipca 2013, 10:11

Polskie eliminacje do Mistrzostw Kierowców w Jeździe Ekonomicznej – The Drivers’ Fuel Challenge Volvo Trucks dobiegły końca. W finale wyłoniony został zwycięski kierowca.

Mistrz ekonomicznej jazdy wyłoniony

Finał odbył się w  piątek, 19 lipca 2013 r. Zwycięzcą został Stanisław Mierzejewski, reprezentujący firmę PUH Stanisław Mierzejewski z Ostrołęki. To właśnie on będzie reprezentował nasz kraj w Wielkim Finale na torze Grobnik w Chorwacji w październiku.

Tegoroczny konkurs The Drivers’ Fuel Challenge rozgrywany jest w ramach Rynku Europy Centralno – Wschodniej Volvo Trucks, w tym również w Polsce i jest otwarty dla wszystkich kierowców, niezależnie od marki samochodu ciężarowego, jakim jeżdżą na co dzień, ani wieku kierowcy.

W połowie października zwycięzcy z poszczególnych krajów rynku spotkają się na torze Grobnik, w Chorwacji, gdzie podczas Wielkiego Finału na poziomie Europy Centralno-Wschodniej powalczą o najwyższe laury.

The Drivers' Fuel Challenge – edycja 2013

Bieżąca edycja zapoczątkowanego w roku 2011 przez Volvo Trucks konkursu, w którym zawodowi kierowcy rywalizują ze sobą w jeździe ekonomicznej, spotkała się z dużym zainteresowaniem na rynku polskim. W polskich eliminacjach, które rozpoczęły się już w kwietniu 2013 r., wzięło udział łącznie 746 kierowców, spośród których wyłonieni zostali uczestnicy piątkowego finału. Przystąpiło do niego 20 kierowców – najlepszych uczestników dwóch regionalnych półfinałów, w Bednarach i Kamieniu Śląskim.

Polski finał The Drivers' Fuel Challenge 2013 Finał rozegrano przy użyciu zestawu składającego się z ciągnika siodłowego Volvo FH  w konfiguracji 4×2 z silnikiem o mocy 500 KM oraz zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift, wyposażonego w opony Michelin X-Line Energy), z obciążoną naczepą Krone (waga zestawu: 37 000 kg). Kierowcy pokonywali jednakową dla wszystkich trasę konkursową o długości ok. 22 km, a celem konkursu było przejechanie tej trasy z jak najniższym zużyciem paliwa i w określonym limicie czasu. Pomiaru zużycia paliwa dokonywano każdorazowo przy pomocy opracowanego przez Volvo systemu informacji transportowej Dynafleet,  będącego na wyposażeniu pojazdu konkursowego.

Finałowa rywalizacja była zacięta, a bardzo dobre osiągnięte wyniki dowodzą wysokich umiejętności w jeździe ekonomicznej wszystkich uczestniczących w nim kierowców, tym bardziej, że trasa finałowa przebiegała po wymagającej drodze nr 46.

Czas i zużycie paliwa finalistów konkursu Volvo Trucks

Zwycięzcą polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge został Stanisław Mierzejewski z firmu PUH Stanisław Mierzejewski, który w rundzie finałowej osiągnął najlepszy wynik: zużycie paliwa na poziomie: 24,55 l/100 km oraz czas przejazdu: 23 minuty i 34 sekundy. Podobnie jak w roku ubiegłym, czas okazał się czynnikiem rozstrzygającym, bowiem zdobywca drugiego miejsca w polskim finale – ubiegłoroczny mistrz Paweł Ozimek z firmy EPO-Trans Logistics S.A., osiągnął identyczne zużycie paliwa, ale odcinek konkursowy przejechał w dłuższym czasie.

Stanisław Mierzejewski, jako zwycięzca polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge weźmie udział w ostatecznej rozgrywce  – zaplanowanym na połowę października Wielkim Finale konkursu na poziomie Rynku Europy Centralno-Wschodniej Volvo Trucks, w trakcie którego będzie miał szansę walczyć o nagrodę główną – samochód osobowy Volvo V40 oraz dla firmy – voucher Volvo o wartości 10 000 Euro.

Zwycięzcy Polskiego Finału The Drivers’ Fuel Challenge i ich wyniki:

  1. miejsce: Stanisłw Mierzejewski, PUH Stanisław Mierzejewski; zużycie paliwa: 24,55/100 km, czas: 23:34
  2. miejsce: Paweł Ozimek, EPO-Trans Logistic S.A.; zużycie paliwa: 24,55 l/100 km, czas: 23:50
  3. miejsce: Jacek Polaszyk, Transport Krajowy i Międzynarodowy Polaszyk; zużycie paliwa: 25,18 l/100 km, czas: 25:11

 

Wyniki konkursu zostały ogłoszone podczas 9. Międzynarodowego Zlotu Tuningowanych Samochodów Ciężarowych Master Truck

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!