Firmy w branży TSL dążą do redukcji śladu węglowego. Sposoby realizacji celu są różne, a jednym z nich mogą być usługi intermodalne.
CEVA rozwija przewozy intermodalne
CEVA Logistics jest jedną z tych firm, która stara się osiągnąć zerową emisję CO2 do 2050 roku. Jako sposób realizacji tego celu obrano między innymi przewozy intermodalne. Wsparciem dla ich rozwoju ma być aż 41 nowych naczep P400 mega huckepack, które będą wykorzystywane do realizacji dostaw na trasie Polska-Czechy-Francja.
Jak to ma działać? Naczepy P400 są dostosowane do długodystansowego transportu kolejowego i drogowego. Będą one wykorzystywane głównie do obsługi klientów z branży motoryzacyjnej. CEVA szacuje, że przejście z transportu drogowego na kolejowy pozwoli zmniejszyć emisję CO2 o około 60 procent.
Naczepy P400 będą przeładowywane z kolei na drogę i odwrotnie za pomocą wózków typu reach stacker oraz suwnic bramkowych. Konstrukcja P400 pozwoli na płynną zmianę z jednego typu transportu na drugi, jednocześnie nie rezygnując z możliwości załadunku bocznego, co pozwoli je dostosować do różnych potrzeb klientów z branży motoryzacyjnej.
Naczepy P400 mega mogą być wykorzystywane w większości rozwiązań intermodalnych – drogowo-kolejowych w Europie, z wyjątkiem Hiszpanii i Portugalii z powodu obowiązujących w tych krajach ograniczeń wysokości.
Komentarze