Krzysztof Moska i Leszek Sobik to dwaj nowi udziałowcy sanockiego Autosanu. Znani biznesmeni są w posiadaniu 40% całości udziałów, obaj zapowiadają, że będą walczyć o odbudowę potęgi producenta autobusów.
Czy Autosan nadal będzie produkował autobusy?
Przedsiębiorcy nabyli część udziałów, których w ubiegłym miesiącu pozbyła się Grupa Sobiesław Zasada SA. Przyczyną zbycia akcji za symboliczna złotówkę było ogłoszenie upadłości przez firmę Autosan. Sobik i Moska prowadzą wspólne interesy od dłuższego czasu. Ich własnością są m.in. zakłady Lentex i Gamrat czy firma Plast-Box. Biznesmeni liczą na to, że i Autosan okaże się dobrą, przyszłościową inwestycją.
Zarządzający Autosanem po upadłości Syndyk, liczy na to, że dzięki znalezieniu nowych właścicieli uda się wznowić w pełni działaność fabryki i zamienić upadłość likwidacyjną w upadłość układową. Problemem firmy mogą jednak okazać się zamówienia na nowe autobusy, a raczej ich brak. W znalezieniu odbiorców pragną pomóc nowi udziałowcy. Mają oni szukać firm chętnych do podpisania kontraktów m.in. w Afryce.
Pierwszy autobus sprzedany po ogłoszeniu upadłości
Wszyscy kontrahenci Autosan, którzy zamówili autobusy jeszcze przed złożeniem do Sądu wniosku o ogłoszenie upadłości firmy, potwierdzili swoje zamówienia. 30 października Zakład Komunikacji Miejskiej w Ciechanowie odebrał SANCITY 9LE. Jest to pierwszy autobus, który opuścił mury fabryki po ogłoszeniu upadłości.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
176.96.32.*, 8 listopada 2013, 22:38 0 0
brawo niedajcie zniszczyć tego co dobre i polskie walczcie o naszą historie możemy sie cieszyć tak dobrą marką
Odpowiedz