Dwóch nowych udziałowców – szansa dla Autosanu

, 30 października 2013, 11:27

Krzysztof Moska i Leszek Sobik to dwaj nowi udziałowcy sanockiego Autosanu. Znani biznesmeni są w posiadaniu 40% całości udziałów, obaj zapowiadają, że będą walczyć o odbudowę potęgi producenta autobusów.

Czy Autosan nadal będzie produkował autobusy?

Przedsiębiorcy nabyli część udziałów, których w ubiegłym miesiącu pozbyła się Grupa Sobiesław Zasada SA. Przyczyną zbycia akcji za symboliczna złotówkę było ogłoszenie upadłości przez firmę Autosan. Sobik i Moska prowadzą wspólne interesy od dłuższego czasu. Ich własnością są m.in. zakłady Lentex i Gamrat czy firma Plast-Box. Biznesmeni liczą na to, że i Autosan okaże się dobrą, przyszłościową inwestycją.

Zarządzający Autosanem po upadłości Syndyk, liczy na to, że dzięki znalezieniu nowych właścicieli uda się wznowić w pełni działaność fabryki i zamienić upadłość likwidacyjną w upadłość układową. Problemem firmy mogą jednak okazać się zamówienia na nowe autobusy, a raczej ich brak. W znalezieniu odbiorców pragną pomóc nowi udziałowcy. Mają oni szukać firm chętnych do podpisania kontraktów m.in. w Afryce.

Pierwszy autobus sprzedany po ogłoszeniu upadłości

Wszyscy kontrahenci Autosan, którzy zamówili autobusy jeszcze przed złożeniem do Sądu wniosku o ogłoszenie upadłości firmy, potwierdzili swoje zamówienia. 30 października Zakład Komunikacji Miejskiej w Ciechanowie odebrał SANCITY 9LE. Jest to pierwszy autobus, który opuścił mury fabryki po ogłoszeniu upadłości.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

176.96.32.*, 8 listopada 2013, 22:38 0 0

brawo niedajcie zniszczyć tego co dobre i polskie walczcie o naszą historie możemy sie cieszyć tak dobrą marką

Odpowiedz