Niecodziennie pojawia się możliwość przejażdżki Subaru Impreza N14 z Krzysztofem Hołowczycem za kierownicą, uczestniczenia w drifcie ciągnikiem siodłowym lub łamanie rekordu szybkości Polski. Odcinki Specjalne organizowane przez Inter Cars SA dają swoim klientom taką okazję.
Moto-atrakcje Odcinków Specjalnych Wielkiego Rajdu
W trakcie trwania Konkursu Wielki Rajd odbędą się trzy Odcinki Specjalne (nazywane również Oesami), po jednym w lutym, marcu i kwietniu. Są to trzy dodatkowe konkursy, tzw. “dopalacze punktowe”, podczas których zakupy dostawców biorących udział w danym Oesie liczone są podwójnie. Punkty zebrane w Oesach powiększają dorobek punktowy w rankingu głównym Wielkiego Rajdu. Uczestnicy, którzy w Odcinkach Specjalnych zdobędą największą liczbę punktów wezmą udział w specjalnych spotkaniach z osobowościami polskiego sportu motoryzacyjnego.
Spotkania motoryzacyjne odbędą się w:
- marcu (w ramach Oes1)
- kwietniu (w ramach Oes2)
- maju (w ramach Oes3)
Wszystkie trzy spotkania w ramach Odcinków Specjalnych 2014 odbędą się na Autodromie Jastrząb koło Szydłowca. Jest to obecnie jeden z najnowocześniejszych i najatrakcyjniejszych kompleksów motoryzacyjnych w Polsce. Autodrom spełnia wszelkie niezbędne warunki do uprawiania motorsportu. Jego obszar to aż 20 hektarów powierzchni podzielony na 4 moduły: płyty poślizgowe, tor do szybkiej jazdy, tor kartingowy oraz prostą do wyścigów na 1/4 mili. Na miejscu laureaci Odcinków Specjalnych spędzą cały weekend w doborowym towarzystwie ścigając się, dritując i ucząc się jazdy sportowej. Na uczestników czekają:
Krzysztof Hołowczyc
Tej postaci nie trzeba przedstawiać nikomu, kto choć trochę interesuje się sportami motoryzacyjnymi. Jest to jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych, mający w swoim dorobku zarówno wielokrotne tytuły Mistrza Polski, zwycięstwa w Pucharze Polski, tytuł Mistrza Europy, jak i udane starty w eliminacjach Mistrzostw Świata (WRC) i w legendarnym rajdzie Dakar. W tegorocznej edycji Rajdu Dakar zajął 6 miejsce i na pewno podzieli się swoimi wrażeniami z uczestnikami spotkania motoryzacyjnego. Oprócz opowieści anegdot, informacji ze świata rajdów i cennych instrukcji, zwycięzcy Odcinków Specjalnych będą mieli okazję zasiąść na fotelu obok Krzysztofa Hołowczyca podczas co-drive’u.
Razem z Krzysztofem Hołowczycem uczestnicy będą jeździć:
- Subaru Impreza N14
Pojemność: 1997,8 cm3
Moc: min. 300 KM
Turbo: Tak
V-max: 190 km/h
0-100 km/h: 5,5 s
Napęd: AWD
Drift truck z STW Drift Team
Dla klientów rynku ciężarowego Inter Cars przygotował specjalną atrakcję, co-drive drift ciężarówką Volvo FM12. Ten wyjątkowy pojazd należy do STW Drift Team, którego twórcą jest Adam Fijał, właściciel firmy transportowej Aft Heavy Transport i serwisu STW Center.
Volvo FM12 po przerobieniu podwozia, kuracji odchudzającej, wstawieniu foteli kubełkowych do kabiny, zamontowaniu pokaźnego spojlera i nitro, jest drifttruckiem z prawdziwego zdarzenia. Na razie może pochwalić się mocą 700 KM/3000 NM, ale niedługo zyska kolejne 100 KM oraz nowy pakiet aerodynamiczny.
– „Jazda drifttruckiem, tak naprawdę wiele się nie różni od jazdy zwykłym driftowozem – mówi Adam Fijał. – Wbrew pozorom prowadzi się naprawdę bardzo łatwo i sprawnie. Jedyne do czego trzeba się przyzwyczaić to oczywiście gabaryty ciężarówki. Z racji zupełnie innego miejsca w środku, głównie chodzi o wysokość nad ziemią, przeciążenia są odczuwane kompletnie inaczej niż w osobówce i to jest najciekawsze. Dlatego dla osoby na fotelu pasażera drift ciężarówką to będzie wyjątkowe przeżycie, nieporównywalne do innych atrakcji motoryzacyjnych.”
Karolina Pilarczyk
Uczestnicy spotkań motoryzacyjnych będą mieli również okazję uczestniczyć w co-drive z jedyną, polską licencjonowaną zawodniczką, biorącą czynny udział w zawodach drifowych. Posiada licencję PFD (polska federacja driftingu) i SDC (super drift cup).
– „Drift podbił moje serce w 2004 r. – mówi o swojej pasji Karolina. – Na zawodach ¼ mili organizowanych przez Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego, Maciej Polody zrobił pokaz driftu i od razu wiedziałam, ze to jest to, co chce robić. Rok później kupiłam BMW E36 328, zablokowałam most i wystartowałam w pierwszej w Polsce imprezie z cyklu Drifting Cup 2005 zorganizowanej przez Wielkopolski Automobilklub, „GT” oraz Toyo Tires. W 2008 r. zdobyłam licencje Polskiej Federacji Driftu, jako pierwsza kobieta. Również jako pierwsza w Polsce zdecydowałam się zbudować auto do driftu z silnikiem LS. Obecnie jeżdżę Nissanem Silvette 620sx z corvettowską jednostką silnikową LS3 6.2 V8 o mocy 550 KM.”
Bartek Ostałowski
To wyjątkowa postać motorsportu, nie tylko w Polsce, ale też na skalę światową. W wypadku samochodowym stracił obydwie ręce. To jednak go nie załamało i całkowicie realizuje się w drifcie samochodowym. Uczestnicy spotkań motoryzacyjnych w ramach Oesów, będą się mogli przekonać się o umiejętnościach Bartka, zasiadając w jego samochodzie na fotelu pilota.
– „W tegorocznych spotkaniach motoryzacyjnych w ramach Odcinków Specjalnych wystąpię w „nowym-starym” samochodzie, Nissanie Skyline. – zapowiada Bartek – Nowym dlatego, że wprowadzamy w nim szereg modyfikacji. Najważniejsza to silnik LS3 z Chevroleta Camaro, wolnossący V8 o mocy do 500 KM. To nietypowe, zdawałoby się, połączenie amerykańskiego silnika z japońskim autem powinno być zarówno efektywne, jak i efektowne. Według mnie bardzo ważne jest to, że nowy silnik generuje bardzo wysoki moment obrotowy, aż do 600 Nm. Dzięki temu silnik nie będzie słabł. Potężna moc będzie niosła ze sobą wyjątkowy dźwięk, nieporównywalny do silników europejskich i japońskich. Oprócz tego zmieniamy zawieszenie oraz skrzynie biegów na półautomatyczną z łopatkami. To dla mnie niewątpliwie nowe wyzwanie i jestem tym bardzo podekscytowany. Na spotkaniach w ramach Odcinków Specjalnych każdy z uczestników będzie mógł zasiąść obok mnie na siedzeniu pasażera podczas driftu. Gwarantuję duże emocje. Z pewnością poczują Państwo, co znaczy jazda „boczna szyba do przodu”. Praktycznie cały co-drive będzie odbywał się w ślizgu przy prędkościach od 120 do 160 km/h.”
Grzegorz Staszewski i jego najszybsze samochody w Polsce
Grzegorz Staszewski to wielokrotny mistrz Polski w wyścigach na ¼ mili. Pierwszy Polak, który ustanowił czas przejazdu ¼ mili poniżej 8 sekund. Podczas tegorocznych Odcinków Specjalnych, uczestnicy na fotelu pasażera będą mogli brać udział w kolejnych próbach pobicia tego rekordu. Do dyspozycji klientów będzie jeden z dragsterów należących do Grzegorza. Na pewno będzie to okazja, żeby odczuć przyśpieszenia nieosiągalne przez inne samochody, nawet te po ekstremalnym tuningu.
Sportowy styl jazdy
Podczas Odcinków Specjalnych uczestnicy nie tylko będą mieli okazję uczestniczyć w tzw. co-drive’ach. Sami będą też mogli zasiąść za kierownicą BMW 330 e46 i nauczyć się podstaw sportowej jazdy. Będzie można ćwiczyć pod czujnym okiem doświadczonych trenerów z firmy Fast Forward, związanej z Maćkiem Oleksowiczem. Po treningu odbędą się zawody na czas pomiędzy uczestnikami spotkania.
- Dane techniczne BMW 330 e46:
Pojemność: 2979 cm3
Moc: 231 km
V-max: 250 km/h
0-100 km/h: 6,5 s
Napęd: RWD
Skrzynia manualna
Komentarze