Inter Cars SA uruchomił niedawno salon firmowy Isuzu. Został tym samym autoryzowanym dilerem pikapów Isuzu, będzie też sprowadzać do Polski samochody ciężarowe tej marki. Przedstawiamy szczegółowy zarys nowej inwestycji Inter Cars.
Salon Inter Cars SA
Sprzedaż samochodów Isuzu będzie odbywać się w salonie w Czosnowie przy ulicy Gdańskiej 27 (obok siedziby Inter Cars przy trasie nr 7). Salon posiada magazyn o łącznej powierzchni 300 m2 i składa się z 3 poziomów wielkości 105 m2. Na miejscu znajduje się również warsztat o powierzchni 490 m2, wyposażony w dwa podnośniki 5 t oraz jeden przejezdny o udźwigu 22 t. Pełnowymiarowe bramy 4,2×4,25 m umożliwiają wjazd i obsługę nawet autobusów. Warsztat daje możliwość ustawiania geometrii, przeprowadzenia pełnej diagnostyki, naprawy układów klimatyzacji, możliwość wykonania wszystkich czynności obsługowych i przeglądowych. Dodatkowo posiada stanowiska wulkanizacyjne i do wymiany opon.
Wyposażenie serwisu to najnowocześniejsze urządzenia z oferty Inter Cars: Bosch, Beissbarth, Hans, Texa, Sonic, ATE. Docelowo zespół będzie składał się z 10 osób. Jego trzon to pracownicy autoryzowanych stacji serwisowych z wieloletnim stażem, diagnosta z praktyką w japońskich samochodach dostawczych oraz zespół mechaników.
Serwis ma pełnić rolę szkoleniowo-dydaktyczną, gdzie będą szkoleni warsztatowcy. Salon w Czosnowie to pierwsza placówka w naszym kraju, w której pod jednym dachem sprzedawane są samochody z segmentu pikap, samochody dostawcze do 3,5 t DMC, lekkie ciężarówki 3,5-7,5 t DMC oraz auta ciężarowe 7,5 – 12 t DMC. Planuje się utworzenie kolejnych salonów sprzedaży samochodów ciężarowych w Sieradzu i Łodzi.
Pojazdy Isuzu
Konstrukcja pojazdów użytkowych Isuzu, nawet tych najmniejszych, jest oparta na ramie, a silnik umieszczono nad osią przednią. Z przodu i z tyłu zastosowano resory piórowe, koła tylnej osi są podwójne (tzw. bliźniaki). W porównaniu z konkurencją, ciężarówki Isuzu przekonują prostotą i solidnością konstrukcji, z minimalną ilością elektroniki, co zapewnia prostą i niedrogą naprawę. Pojazdy te są produkowane w Japonii i montowane we włoskiej montowni. Ciężarówkę zgodną z zamówieniem polskiego klienta można dostarczyć w ciągu miesiąca.
Inter Cars będzie sprzedawał również części zamienne do silników Isuzu: samochodowych, przemysłowych (KUBOTA), pracujących w maszynach budowlanych (np. KOMATSU, JCB, wybrane modele CASE) oraz silników stacjonarnych, trakcyjnych i zaburtowych. Trwają negocjacje w sprawie ewentualnego importu autobusów klasy midi (długość 7-9 m), mogących przewozić od 24 do 34 osób. Autobusy na podwoziach Isuzu są produkowane i karosowane w tureckich zakładach Anadolu ISUZU w miejscowości Gebze.
Obsługą posprzedażną pikapów zajmie się punkt w Czosnowie i obecni dilerzy sieci ISUZU AP. Obsługę serwisową ciężarówek będą przeprowadzać niektóre warsztaty skupione w sieci Q-Service Truck.
Isuzu hołduje sprawdzonym rozwiązaniom konstrukcyjnym w swoich samochodach i silnikach, i być może dzięki temu, ma swoich zagorzałych zwolenników na całym świecie. Produkty Isuzu spełniają wszystkie obowiązujące normy, choć zaprojektowane są w sposób nieskomplikowany i przyjazny dla użytkownika, a także warsztatów naprawczych. Taka filozofia wynika z oczekiwań nabywców i warunków użytkowania. Produkty Isuzu eksploatowane są na budowach, w kopalniach, na pustyniach i azjatyckiej dżungli, gdzie nie ma sprzyjających warunków serwisowych.
Dostawy części zamiennych będą wykorzystywały logistykę Inter Cars. Jeżeli potrzeby klienta w zakresie zabudowy pojazdu użytkowego będą wykraczały poza bogatą, fabryczną ofertę, będzie można je zaspokoić w inny sposób. Każdą inną zabudowę, np. chłodni, można wykonać w zakładach Feber. Potencjalni klienci Isuzu w Inter Cars będą mogli liczyć także na atrakcyjną, specjalnie opracowaną ofertę finansowania zakupu pojazdów.
Typy samochodów dostępne w salonie Inter Cars SA
Pikap Isuzu D-MAX oferowany z pojedynczą, przedłużoną lub podwójną kabiną. Ze względów wytrzymałościowych ma konstrukcję ramową. Pojazd ma dołączalny napęd na obie osie z reduktorem 2:1 i napędzany jest doładowanym dwustopniową turbosprężarką silnikiem Diesla o pojemności 2,5 l i mocy maks. 163 KM. Silnik współpracuje z manualną, 6-biegową skrzynią biegów lub 5-biegowym automatem. Oferuje się trzy poziomy wyposażenia. Gwarancja na pojazd wynosi 3 lata lub 100 tys. km, ale na silnik i napęd – 5 lat lub 150 tys. km.
Ciężarówki o DMC do 3,5 t. (prawo jazdy kat. B) oferowane są z trzema rozstawami osi i w wielu wariantach fabrycznych zabudów, np. wywrotka, wywrotka z HDS, skrzyniowy, kontener 24 m³ o ładowność 1 – 2,5 t. Pojazdy oferowane są z wąską lub szeroką kabiną. Wersja z wąską kabiną i najkrótszym rozstawem osi to idealny pojazd do poruszania się w wąskich uliczkach, w parkach czy na cmentarzach.
Ciężarówki o DMC od 3,5 do 7,5 t. posiadają wąską (gama L), szeroką (gama N) lub brygadową (7 osób) kabinę, z kilkoma rozstawami osi, a nawet z napędem na obie osie. Pojazdy o DMC od 5 do 7,5 t (gama P) oferowane są z szerszą lub brygadową kabiną.
Ciężarówki o DMC od 7,5 do 12 t. są oferowane z kabiną szeroką i kilkoma rozstawami osi. Najcięższe pojazdy na osi tylnej wyposażone są w zawieszenie pneumatyczne.
Pojazdy o DMC od 3,5 do 5 t są napędzane 16-zaworowym (DOHC), doładowanym turbosprężarką silnikiem Diesla (common rail) o pojemności 3 l i mocy maks. 110 kW (150 KM). W pojazdach o DMC powyżej 5 t nabywca ma do wyboru silnik 3 l lub mocniejszy, 8-zaworowy (SOHC) o pojemności 5,2 l i mocy maks. 140 kW (190 KM-206 KM). Na ciężarówki udzielana jest 2-letnia gwarancja bez limitu przebiegu.
Komentarze