Podczas Targów Autostrada-Polska, Rotra w Kielcach firma KH-KIPPER zaprezentuje udoskonalone produkty własnej konstrukcji: zabudowę wywrotkę trójstronną W3H z lewą burtą hydrauliczną i urządzenie hakowe ZH-12.
Wywrotka trójstronna W3H na podwoziu MAN 8×6, Iveco 6×4 oraz Scania 6×4
Samochód z wywrotką trójstronną W3H ma uniwersalne zastosowanie: służy do transportu materiałów sypkich (piasek, żwir), materiałów spaletyzowanych, małogabarytowych maszyn budowlanych (walce drogowe). Zabudowa to przykład uniwersalnego rozwiązania, które pozwala w krótkim czasie zmienić przeznaczenie pojazdu. Dla użytkownika przekłada się to bezpośrednio na materialne korzyści.
W nowej wersji została zmniejszona waga zabudowy, dzięki czemu pojazd zyskał większą ładowność, a to z kolei przekłada się na obniżenie kosztów transportu dla użytkownika. Dzięki kątowi otwarcia lewej burty o pełne 180⁰ jest możliwe podjechanie bardzo blisko wózkiem widłowym i sprawny załadunek. Jako odbój wykorzystywane są koła samochodu. Szerokość wewnętrzna skrzyni wynosi 2 410 mm. To rozwiązanie daje możliwość załadowania obok siebie dwóch palet po 1 200 mm szerokości każda.
Przy opuszczeniu burty o ok. 90° możliwy jest załadunek z rampy lub wysyp ładunku na bok w pewnej odległości od pojazdu. Jest to szczególnie pomocne przy sypaniu wałów bądź zasypywaniu wykopów wzdłuż drogi, gdyż materiał nie zanieczyszcza bocznych elementów podwozia (bariery boczne, pokrywa akumulatora, zbiornik paliwa, zbiorniki powietrza).
Standardowo sterowanie burtą hydrauliczną odbywa się za pomocą joysticka zamocowanego w kabinie przy siedzeniu kierowcy. Obsługa jest możliwa zarówno z ziemi jak i z siedzenia bez konieczności wysiadania z kabiny, co jest ważne przy pracy w ciężkich warunkach terenowych bądź przy złej pogodzie. Prawa burta z górnymi zawiasami otwiera się dzięki centralnemu zamkowi na burcie przedniej, a burta tylna z górnymi zawiasami otwierana jest automatycznie przy podniesieniu skrzyni. Zastosowanie stali trudnościeralnych, a co za tym idzie brak potrzeby stosowania bocznego użebrowania wzmacniającego w postaci tzw. szpant, znacząco wpływa na obniżenie wagi zabudowy. Burty boczne gięte dają również większą sztywność uzyskaną w trzech liniach gięcia. Zastosowanie wysokojakościowych stali w znaczący sposób wydłuża czas bezawaryjnej pracy wywrotki.
Mniejsza ilość wzmocnień oraz cieńsza blacha w stosunku do zwykłych stali to oszczędność wagi, a co za tym idzie większa ładowność pojazdu. Skraca się również czas produkcji, ze względu na mniejszy nakład pracy związany ze spawaniem i brakiem wzmocnień.
Skrzynia wywrotki na podwoziu MAN 8×6 oraz Scania 6×4 posiada dodatkowo tylną szuflę zsypową SNEEP na równi z podłogą, zamiast SNEEP-a demontowanego. Takie rozwiązanie zapobiega zaleganiu lepkiego materiału, które z czasem uniemożliwiłoby domykanie burty tylnej.
Opcje: sterowanie radiowe wszelkimi funkcjami wywrotki, aluminiowy dach otwierany hydraulicznie, prawa burta hydrauliczna lub uchylna zamiast stałej, żuraw hydrauliczny, tylna burta w formie klapo-drzwi, nastawki zwiększające objętość skrzyni.
Nowe korzyści: mniejsza waga, większa ładowność
Urządzenie hakowe ZH-12 na nowym podwoziu DAF FL
Urządzenie hakowe ZH-12 uzupełnia ofertę hakowców, w której do tej pory znajdowały się urządzenia o ładowności 6 i 8 ton. Urządzenie wyposażone jest w hydrauliczną blokadę kontenera oraz sterowanie z kabiny kierowcy. Długość gabarytowa wynosi 3 900 mm. Dolna rama i łączniki urządzenia wykonane są ze specjalnej stali o dużej wytrzymałości plastycznej, dźwignia hakowa oraz sam hak wykonane są ze stali o podwyższonych właściwościach mechanicznych. Urządzenia charakteryzują się niską masa własną dzięki konstrukcji ze stali o dużej wytrzymałości.
Hak posiada grawitacyjne zabezpieczenie eliptyczne. Ładunek jest przesuwany łagodnie po rolkach. Poprawne zablokowanie kontenera sygnalizowane jest lampką kontrolną. Tam gdzie jest to wymagane resory odciążane są za pomocą siłowników lub rolką podpierającą sterowanymi ze stanowiska sterowniczego.
Siłowniki posiadają zawory zabezpieczające przed niekontrolowanym opadnięciem ładunku i uszkodzeniem urządzenia w przypadku rozerwania przewodów hydraulicznych. Urządzenie wyposażone jest w hydrauliczną blokadę kontenera oraz sterowanie z kabiny kierowcy. Przy rozładunku i załadunku pustego kontenera lub obciążonego częściowo istnieje możliwość przejścia w szybszy tryb pracy urządzenia hakowego przez odpowiednie przełączenie dźwigni sterowania.
Opcje: ładowność 6, 9 lub 12 ton
Nowe korzyści: ładowność do 12 ton
Autostrada to nie jedyna impreza, na której obecnie będzie firma KH-Kipper. W jej planach znajdują się także m. in. udział w Targach Ugol Rossii i Mining (3-6.06.2014, Nowokuźnieck), Targach CTT (3-7.06.2014, Moskwa) i Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze. KH-KIPPER weźmie również udział w szeregu imprez dla branży komunalnej i energetycznej. Szczegóły wkrótce na stronie internetowej firmy.
Targi odbędą się w dniach 14-16 maja 2014 r. w Kielcach. KH Kipper zaprezentuje swoje produkty na stoiskach ZF-1 i ZF-2.
Komentarze