Główną atrakcją stoiska Mercedes-Benz Vans podczas międzynarodowych targów pojazdów użytkowych w Hanowerze będzie publiczna premiera nowego Vito. Nowemu Vito towarzyszą wprowadzone całkiem niedawno modele Sprinter i Citan – Mercedes-Benz Vans może pochwalić się najmłodszą flotą w segmencie.
Mercedes-Benz Vito
Nowe Vito to wszechstronny van o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,5 do 3,2 tony. Ma rekordową ładowność (do 1369 kg), wyróżnia się niską ceną zakupu i niewielkimi kosztami utrzymania. Jako jedyny model w klasie, Vito Furgon oferowane jest w trzech wersjach długości nadwozia. Vito Mixto łączy z kolei zalety nadwozia typu furgon z funkcjonalnością kombi. Zupełnie nowy rozdział otwiera Vito Tourer, dostępny w trzech odmianach: jako funkcjonalny Vito Tourer BASE, wszechstronny Vito Tourer PRO oraz wariant premium Vito Tourer SELECT. W rezultacie Tourera można dopasować do wszelkich rodzajów transportu pasażerskiego.
Jako pierwszy model w klasie, nowe Vito dostępne jest z napędem na przednie, tylne lub wszystkie koła. Przedni napęd wyróżnia się niską masą i zapewnia lepszą trakcję podczas jazdy bez ładunku lub ze stosunkowo niewielkim obciążeniem. Sprawdzony napęd na tylną oś to właściwe rozwiązanie dla wszystkich zastosowań wymagających przewozu ciężkich towarów oraz holowania przyczep o wysokiej masie. Napęd na cztery koła okaże się niezbędny wszędzie tam, gdzie potrzebna jest maksymalna przyczepność.
Nowe Vito z napędem na przednie koła dostępne jest z zamontowanym poprzecznie, kompaktowym, 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra w dwóch wersjach mocy: 88 KM (109 CDI) oraz 114 KM (111 CDI). Tylnonapędowe Vito występuje ze znanym, acz gruntowanie zmodernizowanym turbodieslem o pojemności 2,15 litra w trzech wersjach mocy: 136 KM (Vito 114 CDI), 163 KM (Vito 116 CDI) oraz 190 KM (Vito 119 BlueTEC). Z pierwszym w klasie silnikiem spełniającym normę Euro 6, Vito 119 BlueTEC zajmuje szczególne miejsce w gamie. Zależnie od modelu, standardem są 6-biegowe przekładnie manualne lub 7-stopniowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS. To jedyny wśród vanów "automat" z konwerterem momentu obrotowego o 7 przełożeniach.
Vito Furgon to jedyny van w klasie seryjnie wyposażony w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa. Ponadto, na pokładzie Vito Tourera PRO i SELECT są standardowo montowane przednie poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne. Dla Tourera, po raz pierwszy, można zamówić też kurtyny dla tylnego rzędu siedzeń.
Seryjne wyposażenie Vito obejmuje też system Attention Assist (monitoruje zmęczenie kierowcy) oraz układ Asystent Bocznego Wiatru, który praktycznie eliminuje wpływ bocznego wiatru na prowadzenie. Lista standardowych elementów obejmuje ponadto czujniki ciśnienia w ogumieniu. Dodatkowo, Vito można doposażyć w szereg innych systemów wspomagających, dostosowanych do indywidualnych potrzeb.
Mercedes-Benz Sprinter
Pod odnowioną w ubiegłym roku karoserią Sprintera kryje się zaawansowana technologia. To pierwszy van wyposażony w pełną gamę silników zgodnych ze standardem Euro VI, stanowiących alternatywę dla standardowych jednostek Euro 5b+. Równocześnie Sprinter może średnio zużywać jedynie 6,3 l oleju napędowego na 100 km, czyli porównywalnie z autami osobowymi.
Sercem jego gamy silnikowej jest 4-cylindrowy turbodiesel OM 651 o pojemności 2,15 litra. Z myślą o spełnieniu normy emisji spalin Euro VI uzbrojono go w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR z wtryskiem AdBlue i filtr cząstek stałych. Motor występuje w kilku wersjach mocy: od 95 do 163 KM. Topowe osiągi zapewnia jednostka V6 OM 642 o pojemności 3 litrów, osiągająca moc 190 KM.
Najnowsze wcielenie Sprintera wprowadziło też do segmentu vanów szereg innowacyjnych systemów wspomagających, m.in.: Adaptive Brake Assist BAS pro, Asystent Martwego Pola, Asystent Utrzymania Pasa Ruchu oraz Asystent Bocznego Wiatru.
Mercedes-Benz Citan
Oferta Citana obejmuje trzy wersje długości nadwozia i trzy wersje zabudowy (Furgon, Mixto i Kombi), a dopuszczalna masa całkowita waha się od 1,8 do 2,2 tony. W ciągu 2 lat od debiutu miejski samochód dostawczy spod znaku gwiazdy skutecznie zadomowił się na rynku.
Paleta silnikowa modelu spełnia wszelkie wymagania – obejmuje turbodiesle o mocy 75, 90 oraz 110 KM, a także wariant benzynowy o mocy 114 KM. Równocześnie Citan należy do najbardziej ekonomicznych vanów w klasie: Furgony 108 CDI i 109 CDI uzbrojone w opcjonalny pakiet BlueEfficiency oraz funkcję ECO start/stop zużywają średnio nawet 4,3 l/100 km.
Komentarze