Spółka IVECO wzięła udział w “Międzynarodowej wystawie i warsztatach NGV Europe”, które odbyły się w belgijskim Brussels Kart Expo. Doroczne wydarzenie, którego piątą edycję zorganizowało NGVA Europe – Europejskie Stowarzyszenie na rzecz Pojazdów Zasilanych Gazem Ziemnym i Biogazem), ma na celu rozwijanie zrównoważonego rynku i korzystnego wizerunku pojazdów tego typu w Europie.
CNH Industrial, do której należy marka IVECO, miała własne stoisko na terenie wystawy oraz zdecydowała się objąć funkcję „Złotego Sponsora i Wyłącznego Dostawcy Usług Transportowych”. Koncern wsparł promocję korzystania z paliwa metanowego i zaprezentował gościom wystawy rozwiązania przyjazne dla środowiska. CNH Industrial promowała także różne marki już oferowane na międzynarodowych rynkach.
Uczestnicząc w najważniejszym wydarzeniu dotyczącym systemów napędu opartych na alternatywnych paliwach, IVECO zamierzało potwierdzić swoją pozycję lidera w sektorze pojazdów napędzanych gazem ziemnym, oferując pełną gamę lekkich, średnich i ciężkich pojazdów użytkowych i autobusów. Dotychczas firma dostarczyła już ponad 12 000 takich pojazdów, w tym 2000 w 2013 r.
IVECO na Międzynarodowej wystawie NGV Europe
Nowy Daily na stoisku firmy to trzecia generacja tego lekkiego pojazdu użytkowego marki IVECO. Gościom wystawy zaprezentowano go w wersji CNG, czyli przystosowanej do zasilania sprężonym gazem ziemnym. Nowy Daily, wprowadzony niedawno przez IVECO z nową, całkowicie zmienioną stylistyką, zadebiutował na tej wystawie. Atuty Nowego Daily CNG są takie same, jak w przypadku wersji z silnikiem wysokoprężnym. Podwozie z prostokątną ramą sprawia, że Nowy Daily jest ceniony przez firmy montujące zabudowy pojazdów. Taka konstrukcja charakteryzuje się solidnością i może być obciążana dużym ładunkiem. Co więcej, umiejscowienie zbiorników z gazem w wersji Natural Power nie ogranicza ani przestrzeni ładunkowej, ani możliwości w zakresie montażu zabudowy.
Na stoisku IVECO wystawiono również przedstawiciela wagi ciężkiej w ofercie marki: model Stralis Natural Power Euro VI z silnikiem przystosowanym do zasilania skroplonym gazem ziemnym (LNG). Była to pierwsza publiczna prezentacja pojazdu z nowym zbiornikiem spełniającym wymogi regulaminu nr 110 EKG ONZ, obowiązującego od 10 czerwca 2014 r. i po raz pierwszy dopuszczającego homologację pojazdów zasilanych LNG.
Zasięg Stralisa LNG Euro VI przekracza 750 kilometrów. Ciągnik AT440S33T/P LNG w konfiguracji standardowej jest wyposażony w cztery 70-litrowe zbiorniki CNG oraz 510-litrowy kriogeniczny zbiornik LNG. Gaz ziemny jest zmagazynowany w stanie ciekłym w temperaturze -130°C i pod ciśnieniem 10 barów, a przed wtryskiem do silnika następuje przywrócenie lotnej postaci paliwa.
Pod względem emisji silniki zasilane gazem ziemnym są dużo bardziej przyjazne dla środowiska niż ich wysokoprężne odpowiedniki spełniające normę Euro VI. Gaz ziemny to paliwo całkowicie czyste dzięki radykalnemu obniżeniu emisji cząstek stałych (-95% w porównaniu z silnikiem Diesla) oraz tlenków azotu (-35%). Ponadto pojazdy te umożliwiają ograniczenie emisji CO2 od 10% nawet do 100% – jeżeli wykorzystuje się biometan. Zasilane gazem silniki pracują również ciszej; obniżenie poziomu hałasu o 5 decybeli w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi ma szczególne znaczenie w przypadku wywozu śmieci i realizacji dostaw w porze nocnej.
Pod względem ekologicznym pojazd umożliwia zmniejszenie TCO (całkowitego kosztu posiadania i użytkowania) nawet o 10%. Gaz ziemny jest również tańszy od oleju napędowego, co pozwala obniżyć koszty paliwa – stanowiące najważniejszy składnik TCO – nawet o 40%.
CNH Industrial i zasady polityki dotyczącej gazu ziemnego
W związku z wystawą niedawno mianowany dyrektor ds. relacji z instytucjami w CNH Industrial EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) wygłosił przemówienie na warsztatach zatytułowanych „Successful Policies” („Skuteczna polityka”). W trakcie spotkania dyskutowano o potrzebie opracowania spójnych zasad polityki w zakresie rozwijania napędu opartego na gazie ziemnym oraz zintegrowanego podejścia poszczególnych podmiotów zaangażowanych w te kwestie. Spotykanie było również okazją do wymiany pomysłów między CNH Industrial, podmiotami z branży zainteresowanymi wykorzystaniem gazu w transporcie i sektorze motoryzacyjnym oraz przedstawicielami instytucji europejskich.
Komentarze