Cykl mobilnych szkoleń Inter Cars

, 13 października 2014, 14:49

Inter Cars SA rozpoczął cykl mobilnych szkoleń praktycznych przeprowadzanych na specjalnie przygotowanym samochodzie treningowym. Uczestnicy mogą na żywo wszystkiego dotknąć i pracować na rzeczywistych usterkach, z którymi może zgłosić się do nich klient.

Pierwsze szkolenie „Diagnostyka czujników (silnik, nadwozie, zawieszenie)” w ramach cyklu zostało przeprowadzone w warsztacie VAG Serwis we Wrocławiu. Wspomniane auto to profesjonalnie przygotowana pomoc naukowa, dzięki której można uczyć kursantów naprawy konkretnego przypadku usterki. Samochód można dowolnie „popsuć”, żeby następnie go naprawić.

– „Poza cyklem szkoleń wyjazdowych chcemy zorganizować szkolenia stacjonarne, dwudniowe. Założeniem szkoleń praktycznych jest pokazanie uczestnikom na żywym organizmie, jakim jest samochód, powiązania pomiędzy usterkami. Nowoczesny samochód to zbiór naczyń połączonych. Jeżeli wywołamy usterkę w jednym miejscu, tak naprawdę ma to wpływ na systemy z nimi współpracującymi. Chodzi o to, żeby ludzie mogli na własne oczy zobaczyć, co się stanie w takiej sytuacji. Na przykład możemy wygenerować błąd w układzie klimatyzacji i możemy zobaczyć, jak na to reaguje cały system komfortu, jak reaguje na to silnik i inne systemy. Możemy też pokazać, jak błąd w systemie hamulcowym przekłada się na moc silnika. Z tym samochodem nasze możliwości są nieograniczone." – powiedział Maciej Bobrowski, kierownik Działu Szkoleń Technicznych.

Szkolenie było prowadzone metodą warsztatową z wykorzystaniem technik, które pobudzają grupę do działania. Podstawą efektywnego nauczania jest połączenie wiedzy teoretycznej z analizą własnych doświadczeń i praktyczną nauką na przykładowych modelach w żywym warsztacie.

Od kilku lat ściśle współpracujemy z Inter Cars SA i jesteśmy z tego bardzo zadowoleni. Kiedy dowiedzieliśmy się, że istnieje możliwość zorganizowania u nas tego szkolenia, zdecydowaliśmy się na to bez wahania. Tym bardziej, że nasi mechanicy biorą w nim udział, ponieważ warto skorzystać z takiej okazji. Dla nas każde szkolenie jest bardzo istotne i kładziemy na taki rozwój szczególny nacisk. Uważam, że warto w to inwestować i że są to dobrze wydane pieniądze." – powiedział Konrad Czerski, współwłaściciel serwisu.

Wrocław jest pierwszą lokalizacją nowego cyklu szkoleń. Pierwszy temat to „Diagnostyka czujników”, ale już niedługo szkoleniowcy pojawią się z nowym tematem. Dwa szkolenia na samym początku w tym samym mieście pokazują, że klienci podchodzą do nich niezwykle poważnie.

Możemy zauważyć bardzo duże zainteresowanie dokształcaniem się. We wrześniu mamy średnio 2-3 szkolenia tygodniowo. Szkolenia organizujemy zarówno u klientów, jak również w naszych filiach na terenie Wrocławia oraz w Bolesławcu i Jeleniej Górze. Szkoleń praktycznych przeprowadzanych na specjalnym samochodzie nie mieliśmy do tej pory w swojej ofercie. Można zauważyć, że osoby biorące udział w tym szkoleniu są bardzo zadowolone i na pewno będziemy w przyszłości częściej korzystać z takich opcji szkoleń. Zdecydowanie jest to ciekawsze i bardziej atrakcyjne, kiedy można zobaczyć na żywo, jak naprawiać dane usterki. Uczestnicy dużo bardziej skorzystają z takiego szkolenia, ponieważ mogą zobaczyć, jak wygląda usterka. Poza tym to świetna okazja, aby uczyć się od siebie nawzajem, gdyż każdy uczestnik może brać czynny udział w szkoleniu." – mówi Katarzyna Lech, specjalista ds. szkoleń w filii Wrocław Graniczna.

Gdzie i kiedy kolejne szkolenia?

– „Następne szkolenia to ponownie Wrocław, następnie Szczecin, Komorniki i Tychy. To są szkolenia, które odbędą się w październiku. Na szkolenia można zapisać się w filii, można też wejść na stronę www.szkolenia.intercars.com.pl, gdzie terminy są dodane do kalendarza. Przy każdym podana jest osoba kontaktowa, do której można zadzwonić i zapisać się na wybrany termin oraz ustalić wszelkie szczegóły. Od przyszłego roku chcemy zaproponować naszym klientom dwudniowe szkolenia stacjonarne. W ciągu jednego dnia bardzo ciężko jest pokazać wszystko to, co istotne. Poza tym trudno jest jeździć z całym warsztatem. Na pewno na szkoleniach stacjonarnych jesteśmy w stanie pokazać cały przekrój tematu, ponieważ będą odbywać się w pełni wyposażonym serwisie przygotowanym do szkoleń." – tłumaczy Maciej Bobrowski.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!