Naczepy z otwieranymi ścianami bocznymi, systemy ruchomych podłóg Cargofloor czy aluminiowe naczepy typu silos to tylko niektóre elementy, wyróżniające ofertę firmy PTM na polskim rynku. Autoryzowany dystrybutor takich marek jak Stas, Moeyersons czy Hueffermann zaprezentował swoje mocne punkty na branżowej konferencji.
Firma PTM zbudowała swoją pozycję na polskim rynku w ciągu zaledwie 5 lat. Jej założyciel, Tomasz Bartoszewicz postanowił zaoferować polskim klientom naczepy renomowanych marek europejskich. Strategia okazała się opłacalna. Droższe, ale lepsze jakościowo naczepy przypadły do gustu polskim odbiorcom. Wyniki sprzedażowe firmy oraz nowości w jej ofercie przedstawiono podczas konferencji branżowej. Firma PTM (skrót od Professional Trailers and Management) ma swoją siedzibę w Łodzi, jednak konferencję dla wygody uczestników, zorganizowano w Strykowie, nieopodal zjazdu z autostrady A2.
Sprzedaż firmy PTM w 2014 r. wzrosła o 40%. Ten wysoki wynik nie jest zaskakujący dla włodarzy firmy, gdyż podobne rezultaty notowane są rok rocznie. Do nasycenia rynku w segmencie naczep wysokiej jakości wciąż jeszcze daleko, dlatego PTM rozszerza ofertę naczep o wyroby kolejnych producentów. Nadrzędne cele firmy na kolejnych 5 lat to umacnianie swojej pozycji w głównych sektorach dotychczasowej działalności, a także rozwijanie sprzedaży wyrobów nowych marek w ofercie. W planach na przyszłość jest nowa hala montażowo-serwisowa, połączona z siedzibą PTM. Sporą część działalności łódzkiej firmy stanowi bowiem także serwis naczep (ogólnopolska sieć serwisów), sprzedaż części oraz finansowanie (dział finansowy).
Główni partnerzy firmy PTM to firmy specjalizujące się w transporcie ładunków sypkich. Wielu klientów zajmuje się też ładunkami paletyzowanymi i specjalistycznymi. PTM skupiało się dotychczas na sektorach: komunalnym, drzewnym, kompostowym i biogazowym oraz rolniczym. Niedawno baczną uwagę zwrócono także na sektor budowlany i spedycję.
Stas – Mercedes wśród naczep?
Sukces firmy PTM opiera się na sprzedaży naczep znanej na całym świecie belgijskiej marki Stas. Specjalizuje się ona w produkcji naczep samowyładowczych i naczep z ruchomą podłogą. Wąska specjalizacja pozwoliła firmie na dopracowanie swoich konstrukcji. Dziś jest ona ekspertem w zakresie produkcji naczep aluminiowych. Mimo że naczepy Stas są droższe od podobnych im produktów, dostępnych w Polsce, firma PTM nie narzeka na brak zainteresowania ze strony klientów.
– „Korzyści płynące z posiadania naczepy marki Stas są długoterminowe. Ze względu na bardzo dobre zachowywanie wartości rezydualnej, można je odsprzedać po kilku latach i odzyskać dużą część zainwestowanej kwoty. Poza tym właściciel takiej naczepy oszczędza na serwisie – jakość i niezawodność naczep Stas jest nieporównywalna z wyrobami konkurencji. Inną kwestią jest fakt, że wielu klientów traktuje zakup naczep Stas jako sposób na podwyższenie prestiżu swojej firmy w oczach kontrahentów" – mówił Tomasz Bartoszewicz, założyciel firmy PTM.
W 2010 r. firma sprzedała zaledwie 14 naczep Stas, by już w 2014 r. odnotować wynik na poziomie 143 sztuk. W segmencie sprzedaży mooving floor, czyli naczep z ruchomą podłogą, w całej Polsce udział naczep Stas wyniósł w 2014 r. prawie 50% (na podstawie danych pozyskanych przez PTM: 95 na 192 sprzedanych w PL sztuk).
System iSLIDE w naczepach Moeyersons – nowość w PL
Na konferencji obecni byli przedstawiciele zarządu belgijskiej firmy Moeyersons, z którą PTM współpracuje od niedawna. Ten producent słynie z wprowadzania innowacji, ułatwiających transport. Mocną stroną oferty firmy są naczepy furgonowe, w których może pracować wózek widłowy, a także naczepy ze zredukowanym poziomem generowanego hałasu. Najważniejszą propozycją Moeyersons z ostatnich miesięcy są jednak naczepy w systemie iSLIDE. Cieszyły się one ogromną popularnością podczas ubiegłorocznych targów IAA w Hanowerze. Otrzymały nawet nominację do prestiżowej nagrody Innovation Trailer 2015 jako jedyny produkt firmy spoza Niemiec.
Na czym polega system iSLIDE? To połączenie zalet naczepy kurtynowej i furgonowej. Posiada cztery suwane drzwi po każdej stronie. Łączy w sobie wytrzymałość sztywnej konstrukcji z elastycznością. iSLIDE służy głównie do przewozu ładunków paletyzowanych. Jej podstawowa zaleta to funkcjonalność naczepy kurtynowej, przy zachowaniu sztywności i bezpieczeństwa naczepy furgonowej. Pozwala przewieźć bezpiecznie wiele towarów, wymagających sztywnych ścian naczepy, umożliwiając ich proste i szybkie rozładowanie – np. przez kilka wózków jednocześnie.
– „Produkując naczepy koncentrujemy się na ich jakości. Z tego względu cena jest nieco wyższa niż u konkurencji. Rekompensujemy to jednak poprzez trwałość i funkcjonalność, której nie są w stanie zapewnić produkty innych firm. Doskonałym przykladem jest tu iSLIDE. Naszym mocnym punktem jest też specjalizacja – produkujemy naczepy np. transportujące pojazdy wyścigowe czy też służące jako mobilny gabinet lekarski." – powiedział obecny na konferencji Christoph Vancoillie z firmy Moeyersons.
Systemy Cargo Floor – ruchoma podłoga w transporcie
Firma PTM integruje systemy ruchomych podłóg w rozwiązaniach mobilnych i stacjonarnych. Jest instalatorem wyrobów firmy Cargo Floor. Są one dedykowane do przemysłu recyklingowego, transportu paliw alternatywnych, zarządzania odpadami, przemysłu drzewnego czy branży rolniczej. Specjalizacja w tym segmencie rynku jest dla firmy PTM krokiem w przyszłość, gdyż coraz więcej przedsiębiorstw w Polsce, decydujących się na innowacyjne rozwiązania w transporcie, poszukuje właśnie takich rozwiązań.
W niedługiej przyszłości PTM zamierza także montować stacjonarne systemy Cargomatic, pozwalające na sprawne załadowanie naczepy z ruchomą podłogą w kilkadziesiąt sekund.
System CARGOMATIC z napędem łańcuchowym zabiera część wysokości naczepy, ze względu na swoją wysokość, za to zapewnia załadunek całej naczepy w czasie 90 sekund i jest możliwy do montażu w magazynie i na naczepie, nawet używanej (furgon, chłodnia, firanka). Niestety ogranicza możliwości transportowe do towarów paletyzowanych i opakowanych, ale wiele firm stawia na maksymalizację czasu pracy kierowcy, naczepy i auta oraz minimalizację czasów załadunków i rozładunków.
Systemy ruchomych podłóg umożliwiają transport róznych aplikacji, takich jak: palety, papier, szkło, złom, kompost, torf, zboża, pasze, odpady, biomasa, trociny. W różnych zastosowaniach oferuje się różne grubości górnej powierzchni paneli podłogowych, począwszy od 6 mm, aż do 8 i
10 mm. Są też zastosowania specjalistyczne, w tym wodoszczelne.
Hueffermann i Cubas Segre
W ofercie PTM znajdują się także produkty marek Hueffermann i Cubas Segre. Niemiecki Hueffermann należy do wiodących producentów przyczep podkontenerowych. Hiszpański Cubas Segre jest natomiast specjalistą w dziale silosów mobilnych z napędem mechanicznym (transport materiałów sypkich). Ważnym elementem wyposażenia, oferowanym przez Cubas Segre jest ślimakowy podajnik z tubą o długości do 11 metrów.
Więcej informacji o firmie PTM można znaleźć na stronie: www.ptmtrade.pl
Komentarze