Menu

Nowości

Protesty przewoźników na granicy z Ukrainą nie ustają. Co zrobić, żeby zakończyć strajk?

Od blisko miesiąca na granicy polsko-ukraińskiej trwa protest przewoźników, którzy domagają się uregulowania zasad transportu. Wjazd do Ukrainy jest zablokowany, a kierowcy czekają na przejazd po kilka dni. Sytuacja robi się coraz bardziej napięta. Co zrobić i jakich metod użyć, aby strajk się zakończył?

Ekologiczne wymogi Scanii w łańcuchu dostaw

Scania dąży do tego, by przewodzić zmianie w kierunku zrównoważonego systemu transportowego. W efekcie dekarbonizacja łańcucha dostaw stała się obowiązującym wymogiem zakupowym.

Finał Profesjonalnych Kierowców za nami

Podwozie typu tandem Volvo FH z zabudową oraz naczepą Wielton stanęły w Wieluniu podczas VIII edycji akcji „Profesjonalni Kierowcy”. A to wszystko po to, aby dostarczyć porządną dawkę wiedzy kierowcom z kategorią C+E, którzy nie są obecnie aktywni zawodowo.

Tankowanie HVO dostępne w sieci DKV Mobility

Od kilku dni na blisko 650 stacjach w Europie, w tym 50 w Niemczech, przewoźnicy mogą tankować HVO, czyli olej napędowy o obniżonej emisji CO2, przy użyciu karty DKV. Kolejny ważny krok w kierunku ekologii branży TSL.

Imponujący ekonomią spalinowy Super Truck 2 od Volvo

Inżynierzy Volvo zaprojektowali tę nową ciężarówkę od przedniego zderzaka, aż po tył naczepy stosując najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Efekt? Zwiększenie ekonomii transportu aż o 134%. Sprawdzamy, jak dokładnie osiągnięto ten wynik i co on właściwie oznacza?

Polskie zabudowy pomogą w utrzymaniu estońskich dróg

Verston  to najwieksza firma zajmująca się utrzymaniem dróg w Estonii, która obecnie dba o 39%, czyli 6514 km tamtejszych dróg krajowych. Od 1 października 2023 ruszył 5-letni kontrakt, na mocy którego do jej zadań będzie należało utrzymanie dróg krajowych w regionach Pärnumaa, Tartumaa i Lääne-Virumaa W celu zagwarantowania bezpiecznego poruszania się pojazdów, przedsiębiorstwo zainwestowało w […]

Wodór zamiast prądu w ciężarówkach przyszłości

Trudno zaprzeczyć, że aktualnie większość z nas spodziewa się długodystansowych ciężarówek na prąd. W końcu na rynku pojazdów elektrycznych trwa boom, a nowe technologie co rusz zwiększają osiągi “elektrowozów”. Okazuje się jednak, że ciężki transport na długich trasach będzie raczej korzystał z wodoru, a nie prądu.

Ciąg dalszy protestów na granicy z Ukrainą. Od wczoraj blokowane jest kolejne przejście graniczne.

Polscy przewoźnicy domagają się uregulowania zasad transportu z Ukrainą. Obecnie trwa blokada w trzech największych terminalach granicznych z Ukrainą: Korczowej, Dorohusku i Hrebenne, a od 23 listopada zostało również zablokowane przejście w Medyce. Protesty mogą potrwać nawet do 3 stycznia. Protestujący przewoźnicy domagają się przywrócenia zezwoleń komercyjnych dla ukraińskich firm, ograniczających przewóz towarów. Przed przejściami […]

Renault Trucks rozpoczyna seryjną produkcję kolejnych modeli elektrycznych

Seryjna produkcja ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych Renault Trucks właśnie rozpoczęła się w fabryce Bourg-en-Bresse. Zakład montuje samochody ciężarowe marki od 60 lat, a obecnie rozpoczyna produkcję modeli Renault Trucks E-Tech T i C. Przeznaczone do dystrybucji regionalnej i budownictwa miejskiego, pojazdy te są najnowszymi modelami w elektrycznej gamie producenta.