Wynagrodzenia w regionach

, 9 marca 2007, 0:00

Zgodnie z obietnicą w tym tygodniu przedstawiamy poziom płac w logistyce, transporcie, spedycji i komunikacji w 2006 roku w zależności od regionu. Według danych w poniższej tabeli region mazowiecki jak zwykle przoduje pod względem poziomu płac. Na drugiej pozycji znajduje się region północno-zachodni z zarobkami o 12% większymi niż w regionie południowo-wschodnim. Najmniejsze płace występują w regionie wschodnim. Mediana wynagrodzenia wynosi tu 1950 PLN, podczas gdy w regionie mazowieckim jest o 59% większa (3100 PLN). Dysproporcje wzrastają do 77% w przypadku 10% najlepiej zarabiających. Połowa osób w regionie wschodnim zarabia w przedziale 1430 PLN a 2900 PLN, podczas gdy w regionie mazowieckim w przedziale 2200 PLN a 5000 PLN.

Tabela Wynagrodzenia w zależności od regionu

Region

Wielkość próby

10% zarabia poniżej

25% zarabia poniżej

mediana

25% zarabia powyżej

10% zarabia powyżej

(PLN)

Mazowieckie

730

1700

2200

3100

5000

8500

Północno-zachodni

754

1292

1750

2465

3500

5750

Południowo-zachodni

1070

1200

1600

2201

3200

4950

Wschodni

229

1100

1430

1950

2900

4800

Na wykresie widać jak kształtują się płace w różnych regionach wśród pracowników szeregowych, specjalistów i kierowników. Największe dysproporcje występują wśród specjalistów. W regionie wschodnim otrzymują oni 2000 PLN, podczas gdy w regionie mazowieckim o 63% więcej (3250 PLN). W przypadku pracowników szeregowych różnice wynoszą 44%. W regionie wschodnim zarabiają oni 1535 PLN. O 14% więcej dostają w regionie południowo-zachodnim i o kolejne 10% więcej w regionie północo-wschodnim. Kierownicy w regionie mazowieckim zarabiają 4500 PLN, czyli o 39% więcej niż w kierownicy regionie wschodnim, 29% więcej niż regionie południowo-zachodnim i 18% więcej niż północno-zachodnim.

Wykres Wynagrodzenia w regionach w zależności od zajmowanego stanowiska

Artykuł powstał w oparciu o wyniki uzyskane w Internetowym Badaniu Wynagrodzeń (IBW) przeprowadzonym przez portal wynagrodzenia.pl

 

Komentarze

Brak komentarzy