Technologia amortyzatorów Premium Comfort Valve koncernu ZF odnosi sukces na europejskim rynku transportowym

, 11 lipca 2018, 16:06

Poprawiony komfort jazdy i wysoka stabilność nadwozia pojazdu przez cały czas jazdy to cechy, które nie muszą się wzajemnie wykluczać. Koncern ZF Friedrichshafen AG udowadnia, że wraz z nowym hydraulicznym systemem tłumienia Premium Comfort Valve (PCV) takie połączenie jest możliwe.

Premium Comfort Valve (PCV), nowy hydrauliczny system amortyzacji pojazdów użytkowych od ZF, znosi konieczność wyboru pomiędzy komfortem a stabilnością pojazdu.

Właściwości nowego systemu ZF montowanego  w nowoczesnych autobusach robią ogromne wrażenie. Stopniowo dostrajane regulowane przepływy oleju zwiększają odczuwalny komfort kierowcy i pasażerów. Dlatego coraz większa liczba producentów autobusów decyduje się na zastosowanie nowych amortyzatorów w produkcji seryjnej.

Technologia PCV firmy ZF pokazuje, w jaki sposób konstrukcja podwozia może łączyć komfort i stabilność jazdy, tworząc rozwiązanie zoptymalizowane pod względem tłumienia hałasu i ekonomii kosztów produkcji. W rzeczywistości PCV to hydrauliczny tłumik drgań, który nie wymaga dodatkowych elektronicznych ani pneumatycznych systemów wspomagających. Po odniesieniu sukcesu jako standardowy sprzęt do produkcji seryjnej w autobusach MAN, Solaris, SOR i Wrightbus, również chiński producent Yutong zdecydował się wyposażać swoje pojazdy w PCV.

Sercem zmiennego układu amortyzacji pojazdów użytkowych Premium Comfort Valve (PCV): podawanie oleju zależy od prędkości, z jaką tłok wysuwa się lub chowa. Pozwala to na zróżnicowane i opłacalne ustawienie pojazdu bez konieczności stosowania elektrycznych lub pneumatycznych układów wspomagających.

Tłumienie stopniowe

Sercem technologii PCV jest nowo opracowany system podawania oleju na końcu tłoka.

– Dzięki zróżnicowanym podkładkom sprężystym, zaworom i otworom, PCV zapewnia znacznie lepsze parametry i charakterystyki wykresów, w porównaniu ze standardowymi amortyzatorami”- wyjaśnia Georg Memmel, dyrektor działu rozwoju. – Dzięki temu, charakterystyka tłumienia może być w większym stopniu dostosowana i dopasowana do indywidualnych preferencji odbiorców oraz warunków, w jakich będą eksploatowane pojazdy.

Znaczny wzrost siły tłumienia w zakresie niskich prędkości poruszania się ogranicza do minimum opory toczenia i bezwładności masy pojazdu. Przede wszystkim zwiększa to bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów podczas manewrów hamowania i ruszania. Przy średnich prędkościach, PCV ze zmodyfikowanym systemem podawania oleju zapewnia wolniejszy przyrost siły tłumienia. Progresja krzywej charakterystyki jest bardziej płaska, co wyraża się w płynniejszej, bardziej komfortowej dla kierowcy i pasażerów reakcji zawieszenia. PCV reguluje również przepływ oleju przy wysokich prędkościach, aby utrzymać pojazd w neutralnie stabilnym stanie oraz zapobiega jego nadmiernemu kołysaniu. Wyższa odporność na przepływ prowadzi do dalszego zwiększenia siły tłumienia. Nadwozie pojazdu pozostaje stabilne, zapewniając bezpieczne i precyzyjne prowadzenie pojazdu.

Innowacyjna technologia przepustów koncernu ZF: Dzięki nowo zaprojektowanemu systemowi zaworu tłokowego Premium Comfort Valve (PCV), charakterystyka tłumienia może być dopasowana do indywidualnych wymagań.

Redukcja hałasu

PCV oferuje jeszcze jedną korzyść związaną z komfortem jazdy. Dzięki nowej geometrii zaworu, przepływ oleju w obwodach jest znacznie spokojniejszy w porównaniu z tradycyjnymi konstrukcjami dwururowymi.

– Takie podejście pozwoliło nam znacząco zmniejszyć hydrauliczny szum przepływu czynnika w amortyzatorach PCV, który staje się coraz istotniejszym czynnikiem w ocenie atrakcyjności autobusów i autokarów z alternatywnymi i już cichszymi napędami, – dodaje Memmel. – Dlatego PCV zapewnia nowe, bardziej komfortowe odczucia podczas podróży autobusami elektrycznymi i hybrydowymi.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!