Dopasować żuraw do potrzeb

15 października 2012, 12:24

Pojazdy do zbiórki i transportu odpadów, w zależności od warunków pracy, mogą być wyposażone w różne rodzaje żurawi. Przy zbiórce selektywnej, która służy do opróżniania pojemników typu „dzwon”, najlepszym rozwiązaniem jest załadunek górny z zastosowaniem żurawia. W ciasnej zabudowie najlepiej sprawdzi się z kolei system Cybel II marki HMF.

Żuraw 975-K3 przeznaczony do selektywnej zbiórki odpadów.W systemie z załadunkiem górnym żuraw montowany jest najczęściej za kabiną, co jest optymalnym rozwiązaniem, jeśli weźmie się pod uwagę obciążenie nośnika. Wielkość żurawia  (zasięg i udźwig) jest dobierana w zależności od wielkości podnoszonych pojemników.

Sterowanie żurawiem może odbywać się z dwóch stron z poziomu drogi lub zdalnie za pomocą pilota, który  umożliwia obsługę maszyny bez konieczności przebywania tuż przy samej śmieciarce, co daje dużo szersze pole widzenia oraz zwiększa precyzję pracy. Wykorzystanie żurawia HMF podczas opróżniania kontenerów znajdujących się pod powierzchnią ziemi w przeznaczonych do tego specjalnych bunkrach.  Dodatkowo żurawie ze sterowaniem radiowym posiadają system HDL odpowiedzialny za regulację prędkości w zakresie 0-100 proc., co gwarantuje stałą i płynną pracę podczas wymagających zadań.

Żurawie HMF charakteryzują się niską masą własną w stosunku do innych żurawi oferowanych na rynku, ekonomia masy uzyskana jest dzięki systemowi łożysk ślizgowych (teflonowe) na obrocie żurawia, które nie wymagają kąpieli olejowej i mają bezpośredni wpływ na obniżenie masy. Stabilność konstrukcji zapewniają nogi podporowe, które mogą być hydraulicznie lub manualnie wysuwane,  obrotowe lub stałe.

Żuraw HMF w połączeniu z urządzeniem bramowym.System Cybel II umożliwia stuprocentowe obciążenie w tym samym obszarze gdzie belka nogi podporowej została wysunięta: jeśli belka nogi podporowej jest całkowicie wysunięta w tą samą stronę gdzie znajduje się ramię, wówczas żuraw może podnieść całość ładunku. To rozwiązanie sprawdza się podczas pracy w ciasnej zabudowie miejskiej, gdzie z powodu braku miejsca nie ma możliwości na całkowite wysunięcie nóg podporowych po obu stronach pojazdu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!