System monitorowania ciśnienia w oponach ContiPressureCheck nie tylko podaje dokładne wartości ciśnienia i temperatury, ale dla operatorów flot jest również cennym wskaźnikiem efektywności zarządzania paliwem i oponami we flocie. Może się, więc przyczynić do obniżenia kosztów operacyjnych.
ContiPressureCheck
System ContiPressureCheck został przetestowany w ubiegłym roku w ponad 30 flotach samochodów ciężarowych, przyczep i autobusów w Europie i USA. W fazie testów w ponad 20% pojazdów wystąpiły usterki kół. Były to problemy z obręczami, uszkodzenia opon przebitych gwoździami i wadliwe zawory. Dzięki systemowi monitorowania ciśnienia w oponach, w każdym przypadku usterki zostały wykryte i naprawione na czas. Opony można było dalej użytkować bez potrzeby ich wymiany na nowe.
System ContiPressureCheck łatwo zainstalować. Gumowy kontener jest przyklejany do wewnętrznej strony bieżnika opony, a na nim montuje się nadajnik, który ma ok. 2 cm i waży mniej niż 20 gramów. Podczas wymiany opony nadajnik można usunąć z uchwytu i używać dalej w nowej oponie. Odbiornik jest zamontowany na stałe na ramie pojazdu. System współpracuje z oponami i pojazdami wszystkich marek.
Nadajnik jest zasilany z baterii o żywotności sześciu lat lub ok. 600 000 km. Urządzenie nieustannie rejestruje pochodzące z czujników dane dotyczące ciśnienia powietrza i temperatury opon i w regularnych odstępach czasu przekazuje je bezprzewodowo do odbiornika w autobusie lub samochodzie ciężarowym i przyczepie. Elektroniczny sterownik wysyła wyliczone dane do wyświetlacza w kabinie kierowcy, który dzięki temu może śledzić stan opon w czasie rzeczywistym. System ContiPressureCheck natychmiast powiadamia kierowcę o różnicach pomiędzy wzorcowym i faktycznym ciśnieniem w oponach, co pozwala mu dopompować oponę do właściwego ciśnienia przy pierwszej okazji. Jeśli ciśnienie spadnie gwałtownie, system w ciągu kilku sekund uruchomi alarm.
Herbert Mensching, szef działu Marketing and Sales Truck Tires na region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) uważa, że:
– ,,Badania pokazały, że ponad 90 procent wszystkich awarii ogumienia jest poprzedzonych powolnym ulatnianiem się, które powoduje stopniową utratę powietrza przez oponę. System ContiPressureCheck może teraz skutecznie wyeliminować te problemy. Średni poziom niedopompowania opon w samochodach użytkowych wynosi 12 procent. Powoduje to wyższe opory toczenia i natychmiast zwiększa zużycie paliwa i emisję CO2. Jednocześnie nawet niewielkie niedopompowanie zwiększa ugięcie opony, co podnosi jej temperaturę i skraca żywotność. Z drugiej strony zbyt wysokie ciśnienie w oponach przyspiesza zużycie lub powoduje deformację — to kolejne czynniki ograniczające trwałość opony.".
Komentarze