Nie wszystko da się naprawić później!

2 kwietnia 2008, 0:00

Czekanie na awarię pojazdu jest nieracjonalne i nieopłacalne. Zdarza się, że efektów wywołanych przez niesprawne części samochodowe nie da się już zmienić. 9 kwietnia 2008 roku rusza trzecia edycja kampanii Akademia Bezpiecznego Samochodu, której pomysłodawcą jest Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych i czołowi producenci części zamiennych.


Jednym z trzech zasadniczych elementów wpływających na bezpieczeństwo w ruchu drogowym jest właśnie stan techniczny pojazdu, obok zachowań kierowcy oraz stanu infrastruktury drogowej. Zły stan techniczny samochodów jest w Polsce nadal niedocenianą przyczyną wielu wypadków na drogach. Zgodnie z tegorocznym hasłem: „Nie wszystko da się naprawić później. Dla bezpieczeństwa zrób przegląd samochodu” organizatorzy kampanii chcą nadal podnosić świadomość i wiedzę polskich kierowców związaną z tym aspektem.

Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych podkreśla:
„Kampania Akademia Bezpiecznego Samochodu prowadzona w 2007 roku przyniosła poprawę profilaktycznego sprawdzania przez kierowców stanu technicznego ich pojazdów. 31% badanych zadeklarowało, że odwiedza warsztat w celu profilaktycznej oceny ogólnego stanu podzespołów samochodowych. Taki wynik cieszy, ale wiele należy jeszcze zdziałać w kwestii poprawy świadomości polskich kierowców, gdyż 24% kierowców w ogóle nie odwiedziło warsztatu samochodowego w zeszłym roku .”

Trzecią edycję kampanii Akademia Bezpiecznego Samochodu rozpocznie 9 kwietnia 2008 roku śniadanie prasowe dla dziennikarzy oraz kongres dla przedstawicieli Urzędów Marszałkowskich. W czasie kongresu organizatorzy kampanii, poprzez zaprezentowanie efektów działań Akademii Bezpiecznego Samochodu, chcą jednocześnie zaprosić przedstawicieli władz lokalnych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach, do wprowadzania w poszczególnych województwach rozwiązań wypracowanych podczas kampanii. Celem tych spotkań, jak i wszystkich pozostałych aktywności zaplanowanych w ramach kampanii Akademia Bezpiecznego Samochodu, jest podnoszenie świadomości zagrożeń związanych z niesprawnymi lub zużytymi częściami w pojazdach.

Organizatorzy zaplanowali na 2008 rok także promocję idei kampanii w 7 miastach – w Warszawie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Lublinie, Białymstoku oraz Bydgoszczy. Ponadto w ramach Akademii Bezpiecznego Samochodu odbędą się konkursy i kampanie spotowe w radio, kampania outdoorowa, kampania oraz konkursy w Internecie (www.abs.org.pl), akcje plakatowe i ulotkowe oraz dwa ogólnopolskie Tygodnie Przeglądów (14-18 kwietnia oraz 27-31 października 2008).

Patronat honorowy nad kampanią Akademia Bezpiecznego Samochodu objęła Federacja Konsumentów. Partnerem kampanii jest Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a Patronem Medialnym Interia.pl.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!