Volvo Trucks umacnia pozycję w branży budowlanej

20 kwietnia 2009, 0:00

Z najmocniejszym na świecie samochodem ciężarowym, nowymi, jeszcze bardziej ekonomicznymi silnikami oraz skrzynią biegów I-Shift nowej generacji, Volvo Trucks umacnia swoją pozycję w segmencie pojazdów dla branży budowlanej.

Gama produktowa firmy obejmuje wszystko, począwszy od 12-tonowych samochodów ciężarowych Volvo FL, po flagowy pojazd Volvo FH16 700, znajdujący się w centrum uwagi na stoisku Volvo podczas wystawy Intermat w Paryżu. W trakcie wystawy, która rozpoczęła się w dniu 20 kwietnia 2009r. Volvo zaprezentuje również pojazd Volvo FM 8×4 wywrotka.

Przez ostatnich kilka lat, w naszych działaniach silnie koncentrujemy się na umacnianiu naszej pozycji w segmencie budowlanym, a obecnie dysponujemy bardzo silną kompletną ofertą w tym zakresie”, powiedział Staffan Jufors – Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks. „Wraz z nowymi produktami oraz wszechstronnie szkoloną siecią dealerską, mamy doskonałą pozycję do spełnienia oczekiwań naszych klientów w momencie, kiedy rynek ożywi się”.

Mocny i łatwy w prowadzeniu

Nowe Volvo FH16 700 już wzbudziło duże zainteresowanie wśród wielu klientów z branży budowlanej. Z silnikiem o mocy 700 KM i momencie obrotowym 3150 Nm oferuje wszystko, co jest niezbędne do efektywnego transportu ciężkich maszyn i materiałów budowlanych. Volvo FH16 700 jest wyposażone w zautomatyzowany układ zmiany biegów I-Shift, który czyni kierowanie pojazdem łatwiejszym oraz poprawia ekonomikę paliwową. Najnowsza generacja I-Shift posiada wiele nowych funkcji, które zaprojektowane zostały specjalnie z myślą o eksploatacji pojazdu w segmencie budowlanym. Należą do nich funkcja ułatwiająca ruszanie z miejsca w trudnych warunkach jazdy oraz możliwość przełączenia na program ekonomiczny, oferujący oszczędne zużycie paliwa.

Coraz więcej klientów wybiera I-Shift
Obecnie, ponad 30% wszystkich pojazdów, jakie dostarczamy dla segmentu budowlanego jest wyposażonych w I-Shift i udział ten cały czas rośnie”, mówi Gunnar Eliasson, menedżer odpowiedzialny za obszar pojazdów budowlanych w Volvo Trucks. “Użytkownicy cenią sobie komfort jazdy, jaki oferuje I-Shift, a z nowymi funkcjami będzie on jeszcze silniejszą alternatywą dla pojazdów budowlanych.”

Zużycie paliwa niższe o 3%
Nowy I-Shift jest również jednym z ważniejszych komponentów w pojeździe Volvo FM 8×4 wywrotka, który to pojazd jest również eksponowany na wystawie Intermat. Pojazd wyposażony jest w nowy, 13-litrowy silnik, oferujący jeszcze lepszą ekonomikę paliwową. Połączenie tych komponentów, oferuje do 3% niższe zużycie paliwa przez pojazd, w porównaniu do poprzedniego układu napędowego (Euro 5 Incentive). Do trochę lżejszych zadań, realizowanych przez pojazdy takie jak betonomieszarki, Volvo FM jest dostępne w wersji zoptymalizowanej pod kątem masy pojazdu i zużycia paliwa, wyposażonej w silnik 11-litrowy. Model ten również oferuje zużycie paliwa o kilka procent niższe w stosunku do jego poprzednika.

Zarówno samochody ciężarowe, jak i maszyny budowlane

Na wystawie Internat, Volvo Trucks jest obecne na stoisku, które dzieli z siostrzaną firmą Volvo Construction Equipment.

Razem posiadamy niezrównane doświadczenie w segmencie pojazdów dla branży budowlanej i naprawdę szeroką gamę produktową. W rezultacie, możemy zaoferować naszym klientom rozwiązania w postaci indywidualnie dostosowanych pakietów, zawierających w sobie wszystko, począwszy od koparek i samochodów ciężarowych, po finansowanie i serwis”, mówi Gunnar Eliasson.

Gama produktowa Volvo Trucks dla segmentu budowlanego zawiera:
Volvo FL – do realizacji lekkich zadań budowlanych po dobrych drogach

Volvo FE – do realizacji lekkich zadań budowlanych
Volvo FM – dla wszystkich typów zadań budowlanych
Volvo FH – do efektywnej realizacji transportów do i z placów budowy
Volvo FH16 – do transportu ładunków ciężkich

Na wystawie Intermat Volvo wystawia:
Ciągnik siodłowy Volvo FH16 700 8×4
Silnik D16G 700 KM, 3150 Nm, hamulec silnikowy VEB+
Skrzynia biegów: Volvo I-Shift, 12-biegowa.
Tylny most: RT2610HV, podwójny most ze zwolnicami w piastach kół.
Dopuszczalna masa całkowita zestawu: do 200 ton (w określonych przypadkach) Rozstaw osi: 3,6 m.

Volvo FM 8×4 Wywrotka
Silnik: Volvo D13C, 460 KM, 2300 Nm, hamulec silnikowy VEB+
Skrzynia biegów: Volvo I-Shift, 12-biegowa.
Tylny most: RT3210HV, podwójny most ze zwolnicami w piastach kół.
Dopuszczalna masa całkowita zestawu: 60 ton, nośność osi zespolonej 26 ton, nośność przednich osi 16 ton.
Rozstaw osi: 4,3 m.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!