Michelin wprowadzi w 2010 roku nowy rozmiar opony Michelin X-Super Terrain AD – 29.5 R 25 – przeznaczony do wozideł przegubowych. Nowa opona Michelin charakteryzuje się zwiększoną o 10 proc. trakcją, nowym samooczyszczającym bieżnikiem oraz zwiększoną przyczepnością wzdłużną i poprzeczną. Bieżnik opony jest grubszy, głębszy i bardziej wytrzymały, co ogranicza koszty jej eksploatacji.
Trwałość opony wzrosła o 10 proc. dzięki:
• Zwiększeniu grubości bieżnika o 10 proc.,
• Trwalszemu umocowaniu klocków bieżnika dzięki grubszej warstwie gumy pod bieżnikiem,
• Nowej architekturze klocków bieżnika, która zmniejsza drgania pojazdu podczas jazdy.
Zastosowanie opony Michelin X-Super Terrain AD wyraźnie przyspiesza pracę na budowach. Pojazdy wyposażone w te opony mogą pokonywać do 26 km w ciągu godziny, o ponad 18 proc więcej od modelu, który zastępuje1.
„Masywna budowa klocków bieżnika opony Michelin X-Super Terrain AD zwiększa produktywność wozideł przegubowych na budowach. Opona wytrzymuje najtrudniejsze warunki oraz pozwala na zwiększenie wydajności przedsiębiorstw budowlanych.” – powiedział Adam Frencek, menedżer do spraw produktu w firmie Michelin Polska S.A.
Opona Michelin X-Super Terrain AD została zaprojektowana w sposób, który ułatwia jej bieżnikowanie. Masywny bieżnik chroni warstwy opasania i osnowę przed uszkodzeniami, podczas gdy struktura radialna opony zmniejsza ryzyko zmęczenia materiału, często spotykane przy transporcie ciężkich ładunków. Tak skonstruowany bieżnik zmniejsza wibracje, co poprawia komfort prowadzenia pojazdu.
Również w 2010 roku, Michelin wprowadzi na rynek nowy rozmiar opony do dźwigów Michelin X-Crane AT 525/80 R25.
Komentarze