Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom firm budowlanych, Michelin wprowadzi w 2010 roku nowy rozmiar opony X-Traction RD – 24.00 R 35 – przeznaczonej do wozideł sztywnoramowych. Głębokość rzeźby bieżnika opony została zwiększona do 81 milimetrów co może zmniejszyć koszt ogumienia (liczony na godzinę pracy pojazdu) nawet o 20 procent.
Opony Michelin X-Traction RD są przystosowane do pracy w najtrudniejszych warunkach panujących na budowach i w kamieniołomach. Do ich bieżnika opony została dodana dodatkowa warstwa gumy, przez co osiągnął on grubość 81 milimetrów. Klocki bieżnika zostały solidniej związane z warstwą gumy pod bieżnikiem. Aby uniknąć uszkodzenia opony przez ostre krawędzie kamieni blokujących się pomiędzy klockami bieżnika, opona Michelin X-Traction RD została wyposażona w system rowków, który wspomaga ewakuowanie ciał obcych. Opona sprawdza się w szczególności na błotnistych i rozmokniętych podłożach.
Konstruktorzy opony stosując nowe rozwiązania osiągnęli:
• Przyczepność większą o 15 proc. dzięki czemu praca przebiega szybciej, szczególnie na błotnistej i rozmokłej powierzchni budów i kamieniołomów,
• Zwiększoną precyzję prowadzenia pojazdu, bezpieczeństwo i większą manewrowość pojazdu,
• Stopniowe wchodzenie opony w kontakt z podłożem, co redukuje drgania. Zdecydowanie poprawia to komfort i ogólne warunki pracy operatora.
Opona Michelin X-Traction RD została zaprojektowana w sposób, który ułatwia jej bieżnikowanie. Dzieje się tak dzięki masywnej konstrukcji bieżnika, który chroni karkas opony.
W 2010 roku, Michelin wprowadzi również na rynek nowy rozmiar opony do wozideł przegubowych Michelin X-Super Terrain AD – 29.5 R 25 i opony do dźwigów Michelin X-Crane AT 525/80 R25.
Komentarze