Zamówienie jest wynikiem przeglądu przeprowadzonego przez lotnisko w Birmingham – pod kątem potrzeb w zakresie środków transportu. Analiza wykazała korzyści z uruchomienia w pełni ekologicznego systemu transportowego, który pozwoli zmniejszyć koszty energii i eksploatacji. Autobusy zostaną oddane do użytku w listopadzie 2019 roku.
Ze względu na eksploatację w trybie 24/7, każdy z autobusów Volvo 7900 Electric będzie ładowany w trasie za pomocą pantografu. Ładowanie baterii zajmuje jedynie do 6 minut, co daje swobodę działania i umożliwia ciągłą eksploatację pojazdu bez potrzeby zjazdu do zajezdni.
Początkowo dwa pantografy zostaną zainstalowane poza terminalem lotniczym, lecz plany przewidują montaż kolejnych urządzeń wokół trasy autobusowej jeśli usługi transportowe zostaną rozwinięte. Na parkingu autokarowym lotniska dostępne będą punkty ładowania „plug-in”, które w przyszłości będą również służyły innym przewoźnikom autobusowym, korzystającym z pojazdów elektrycznych. Autobusy Volvo będą kursować na wszystkich trasach parkingowych wokół lotniska, a najdłuższa z nich wyniesie 7,5 km.
Volvo 7900 Electric wzięło udział w serii testów przeprowadzonych na terenie całej Wielkiej Brytanii, w tym w Greater Manchester, Cardiff, Liverpool i Heathrow Airport. Flota składająca się z 8 autobusów o tej samej specyfikacji została ostatnio oddana do użytku w Harrogate. Każdy z pojazdów wykorzystuje technologię pantografową.
– Ta współpraca stanowi dla nas przełom. Nieustannie poszukujemy nowych i innowacyjnych sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla, a dzięki partnerstwu z Volvo Bus UK, możemy to osiągnąć – mówi Nick Barton, prezes zarządu Birmingham Airport.
– Chcąc uczynić Birmingham wiodącym europejskim portem lotniczym, poczyniliśmy znaczące kroki w celu zwiększenia jego wydajności, polepszenia jakości obsługi klientów lotniska i zadbania o ich pozytywne wrażenia. Autobusy elektryczne stanowią część tej wizji. Wiążą się z nimi również korzyści dla zrównoważonego rozwoju w postaci bardzo niskiej emisji CO2. Od 2012 roku lotnisko zredukowało przypadającą na pasażera emisję CO2 o 20%. Wdrożenie sześciu elektrycznych autobusów przyczyni się do jeszcze większego obniżenia emisji, co jest dla nas powodem do dużej satysfakcji – podkreśla Nick Barton.
– Jesteśmy dumni, że to właśnie Volvo 7900 Electric zostało wybrane do obsługi portu lotniczego w Birmingham, i że będziemy mogli wesprzeć realizację ambitnego celu w postaci stworzenia jak najlepszego, przyjaznego dla środowiska serwisu autobusowego dla klientów lotniska – stwierdził Nick Page, dyrektor zarządzający Volvo Bus UK & Ireland.
Volvo 7900 Electric zapewnia nawet o 80% niższe zużycie energii w porównaniu ze swoim odpowiednikiem napędzanym silnikiem wysokoprężnym. Jest to dwuosiowy pojazd z silnikiem elektrycznym i czterema akumulatorami litowo-jonowymi o pojemności 200 kWh, który charakteryzuje się bezemisyjną pracę układu wydechowego.
Komentarze