MAN i hurtownia Arndt w Monachium od kwietnia 2011 r. wspólnie testują model TGL 12.220 z napędem hybrydowym. Do czasu zakończenia projektu, planowanego na koniec września, zbierają spostrzeżenia i doświadczenia, które MAN wykorzysta do dalszej optymalizacji swoich pojazdów ciężarowych z napędem hybrydowym.
– „Właśnie w ruchu dostawczym technologia hybrydowa pozwala na znaczne oszczędności. Ruch miejski stanowi poważne wyzwanie nie tylko dla zapewnienia punktualnych dostaw, ale także dla ekonomicznego i efektywnego wykorzystania floty pojazdów. Dlatego też chętnie skorzystaliśmy z propozycji przetestowania na naszych trasach dwóch pojazdów MAN TGL 12.220 z napędem hybrydowym. Jesteśmy dumni, że dzięki temu wdrożeniu wnosimy indywidualny wkład do rozpowszechnienia w przyszłości tej innowacyjnej technologii w pojazdach użytkowych” – mówi Thomas Wölflein, dyrektor firmy Arndt.
W ramach testów gromadzone są między innymi dane dotyczące obciążenia podzespołów hybrydowych, testowana jest też stabilność systemu. MAN wykorzysta wszystkie spostrzeżenia przy definiowaniu dalszych wymagań dla systemów hybrydowych, dalszej poprawie obsługi pojazdu i optymalizacji układu zarządzania energią oraz redukcji zużycia paliwa.
W MAN-ie TGL 12.220 z napędem hybrydowym pod kabiną zainstalowany był czterocylindrowy silnik Diesla Common Rail o mocy 220 KM w wersji EEV. Z układem napędowym połączony jest silnik elektryczny o mocy 60 kW. Sprzęgło znajduje się między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym. Dzięki temu silnik spalinowy może być odłączony od układu napędowego, zapewniając przejście na napęd elektryczny. Silnik elektryczny napędzany jest zarówno motorycznie, jak i przez generator. W ten sposób energia odzyskiwana podczas przesuwu i przy hamowaniu zostaje zgromadzona w akumulatorze i może być potem wykorzystywana do rozruchu pojazdu przy pomocy silnika elektrycznego oraz do wspomagania silnika Diesla.
Układ przejmuje wszystkie funkcje pełnego systemu hybrydowego: funkcję stop-start, odzyskanie energii uwalnianej podczas hamowania, wspomaganie przy przyspieszaniu (boosten) oraz jazdę z napędem elektrycznym. System zarządzania energią zapewnia optymalny rozkład momentu obrotowego między silnikiem Diesla a jednostką elektryczną. MAN zakłada, że TGL z napędem hybrydowym do obsługi ruchu odstawczego będzie zużywał nawet o 15 procent mniej paliwa.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
78.8.193.*, 16 sierpnia 2011, 11:47 0 0
"Silnik elektryczny napędzany jest zarówno motorycznie, jak i przez generator. W ten sposób energia odzyskiwana podczas przesuwu i przy hamowaniu zostaje zgromadzona w akumulatorze i może być potem wykorzystywana do rozruchu pojazdu przy pomocy silnika elektrycznego oraz do wspomagania silnika Diesla."
- Czasami należy poprawić bezpośrednie tłumaczenie, aby tekst był zrozumiały. W tym wypadku styl jest bełkotliwy i wprowadzający w błąd.
Pozdrowienia dla Państwa z korekty.
Cierpliwy czytelnik.
Odpowiedz