Pozycja DAF w segmencie ciągników w Europie

20 lutego 2012, 13:36

W 2011 roku w całym europejskim segmencie udział DAF kształtował się na poziomie 18,9% co daje pozycję nr 1 w segmencie ciągników. Natomiast poza Europą firma dostarczyła ponad dwa razy więcej pojazdów niż w 2010 roku.

Osiągając udział w rynku na poziomie 15,5%, firma DAF wzmocniła swoją pozycję w europejskim* segmencie rynku ciężkich samochodów ciężarowych w 2011 r. (w 2010 r. wynosił on 15,2%). DAF jest liderem rynku w Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Polsce i na Węgrzech, a także największą marką importową w Niemczech i Francji.

DAF CF85 ATeW segmencie ciągników DAF jest liderem rynku w Holandii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Polsce, Czechach i na Węgrzech. We Francji, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech i na Węgrzech we wspomnianym segmencie udało się osiągnąć rekordowe udziały w rynku. W całym europejskim segmencie ciągników marka DAF uzyskała w zeszłym roku udział w rynku na poziomie niemal 19%. To właśnie DAF jest liderem na rynku Unii Europejskiej.

Ogółem w zeszłym roku rynek ciężkich pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej liczył około 244 000 pojazdów, co oznacza wzrost o ponad 30% w porównaniu z rokiem 2010, gdy w tym samym segmencie zarejestrowano około 183 000 ciężarówek. DAF oczekuje, że rynek ciężkich samochodów ciężarowych w Europie osiągnie w tym roku liczbę 210 000–240 000 pojazdów. W przypadku segmentu pojazdów lekkich – w którym marka DAF jest obecna za sprawą pojazdów serii LF – szacuje się, że rynek europejski pozostanie na poziomie około 56 000 jednostek. W 2011 r. udział DAF w rynku tej kategorii (6-15 ton) wzrósł z 7,7 do 8,9%.

Wzrost poza Europą

Firma DAF wzmocniła swoją pozycję rynkową także poza Unią Europejską. W 2011 r. holenderski producent ciężarówek dostarczył ponad 5 200 pojazdów serii CF i XF, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w 2010 r. Znaczący wzrost został osiągnięty m.in. w Rosji, Turcji, Maroku, Afryce Południowej i na Tajwanie, gdzie w zeszłym roku z taśmy montażowej zjechał tysięczny zmontowany na miejscu pojazd serii CF.

Wzrost w segmencie podwozi pod zabudowę

Nasz sukces to zasługa nowoczesnego asortymentu produktów, pierwszorzędnej obsługi oraz bardzo profesjonalnej organizacji punktów sprzedaży” – mówi Ron Bonsen, członek zarządu DAF Trucks N.V. odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. „Przy udziale 15,5% w rynku segmentu pojazdów ciężkich w Europie jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć nasz średnioterminowy cel w postaci 20%. Oczywiście będziemy dalej umacniać naszą pozycję w segmencie ciągników siodłowych. Wzrost musimy osiągnąć szczególnie w kategorii naszego szerokiego asortymentu dwu-, trzy- i cztero-osiowych podwozi pod zabudowę, w ramach którego oferujemy pojazdy do wszelkich zastosowań transportowych.

Marka DAF zakończyła rok 2011 dwoma istotnymi sukcesami w Polsce. Pierwszym było utrzymanie pozycji lidera w segmencie pojazdów ciężarowych powyżej 15 ton DMC oraz w segmencie ciężkich ciągników siodłowych, osiągając udział na poziomie odpowiednio 18,7% oraz 21,3%. Drugim było istotne zwiększenie udziału w rynku w segmencie 6-15 ton, gdzie marka DAF osiągnęła wynik 7% (4% w roku 2010).

W 2012 roku firma DAF oczekuje wzrostu rynku zarówno w segmencie ciężkim jak i lekkim. Wg. prognoz firmowych segment ciężki osiągnie 16 – 17 tyś nowych rejestracji, natomiast segment lekki zamknie się sumą ok. 2300 nowo zarejestrowanych pojazdów. Wzrosty generowane będą głównie przez dystrybucję oraz transport międzynarodowy.

* Udziały w rynku za rok 2011 odnoszą się do krajów Unii Europejskiej, a także Norwegii i Szwajcarii (EU27+2).

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!