Nowy model XF dzięki nowemu wyglądowi, podwoziu, układom napędowym oraz wielu zmianom ma być jednym z najlepszych pojazdów wyprodukowanych przez DAF. Maszyna pojawi się w sprzedaży w kwietniu 2013 roku.
Nowy ciągnik został całkowicie przeprojektowany pod kątem uzyskania maksymalnej wydajności. Za wzór nadwozia posłużył projekt starej kabiny XF 105, jednak jest on całkowicie zmieniony i odświeżony, przez co wygląda bardzo nowocześnie.
Nowy Silnik PACCAR MX-13 Euro 6
Samochód został wyposażony w nowy silnik PACCAR MX-13 Euro 6. Wykorzystano w nim układ wtrysku common rail, turbosprężarkę ze zmienną geometrią i układ recyrkulacji gazów spalinowych. Nowe silniki będą generować moc 410 KM, 460 KM i 510 KM z maksymalnym momentem obrotowym od 2000 do 2500 Nm, dostępnym w szerokim zakresie obrotów silnika (1000–1425 obr./min). Kluczowym założeniem obowiązującym w czasie prac nad nowym układem napędowym było zachowanie niskiego poziomu zużycia paliwa, jakim charakteryzują się silniki Euro 5 ATe, bez negatywnego wpływu na trwałość (żywotność na poziomie 1,6 miliona kilometrów) i dostępność pojazdu (przeglądy serwisowe nawet co 150 000 km). Nowe układy napędowe współpracują ze zmodyfikowanymi ręcznymi i zautomatyzowanymi, 12- i 16-biegowymi skrzyniami biegów PACCAR firmy ZF.
Dostosowywanie się do norm emisji spalin Euro – 6 wiąże się z zredukowaniem masy pojazdu. W tym celu wprowadzono szereg innowacji, jak:
- Nowa płyta montażowa siodła i inteligentny sposób montażu akumulatorów
- Nowa przekładnia kierownicza, która jest zamontowana na odlewie wielofunkcyjnym,
-
Nowy spojler dachowy
Maksymalizacja oszczędności spalania paliwa
90-litrowy zbiornik AdBlue (opcjonalnie zbiornik 140-litrowy) został umieszczony pod kabiną. Dzięki temu akumulatory mogą znajdować się wewnątrz tylnej części podwozia. W wyniku połączenia układu DeNOx i filtra cząstek stałych w jeden moduł możliwe jest zamontowanie zbiorników paliwa o pojemności do nawet 1500 litrów. DAF zastosował wiele dodatkowych środków, aby zapewnić wyższą wytrzymałość oraz zoptymalizować dostępność i wydajność pojazdu. Przykłady obejmują reflektory z nietłukącego tworzywa Lexan i osłony świateł przeciwmgielnych, nowy zderzak ze stali ocynkowanej, nowe błotniki tylne i zmienioną poprzecznicę zamykającą podwozia.
(pk)
Komentarze