Dzięki modułowemu systemowi produktów Scania, klienci mogą dowolnie personalizować pojazdy, wybierając spośród milionów opcji specyfikacyjnych.
Trzy serie kabin i dziewięć silników Euro 6
Scania zaprezentowała niedawno nowe, przeprojektowane kabiny serii G i R. Modyfikacje polegały m.in. na wygładzeniu narożników kabiny w celu zmniejszenia oporów podczas przepływu powietrza na boki oraz zastosowaniu nowej, bardziej wydajnej aerodynamicznie osłony przeciwsłonecznej (także w kabinach serii P).
Scania wprowadza na rynek również nowe jednostki napędowe Euro 6 z rozwiązaniami zwiększającymi sprawność. Silniki Euro 6 drugiej generacji, o mocy 450 i 490 KM, zużywają do 2 procent mniej paliwa. Oszczędne i mocne są nowe widlaste „ósemki” Euro 6, o mocy 520 i 580 KM. Ogółem, klienci Scania mają do wyboru dziewięć silników wysokoprężnych spełniających normę emisji spalin Euro 6, o mocy od 250 KM w silniku 9-litrowym do 580 KM w jednostce V8. Wkrótce zostaną wprowadzone kolejne poziomy mocy. Ponadto, w ofercie znajdują się dwa silniki gazowe, dostosowane do spalania biogazu, sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub gazu ziemnego skroplonego (LNG). Te lekkie rzędowe jednostki pięciocylindrowe rozwijają moc: 270 KM / 1350 Nm lub 340 KM / 1600 Nm.
Kompaktowa kabina serii P pozostawia najwięcej miejsca dla zabudowy i zapewnia szczególnie wygodne wsiadanie i wysiadanie. Jest dostępna w połączeniu z silnikami do 450 KM i 2350 Nm. Większa kabina serii G jest odpowiednia dla transportu budowlanego i długodystansowego. Jest dostępna w połączeniu z silnikami do 490 KM i 2550 Nm. Kabina serii R oferuje maksymalnie przestronne wnętrze. Pozwala również na stosowanie w pojeździe silników Scania V8. Jest dostępna w połączeniu z silnikami do 730 KM i 3500 Nm.
Terenowe samochody ciężarowe
Terenowe samochody ciężarowe Scania, dostępne w seriach P i G, zostały wyposażone w rozwiązania, które mają zapewnić optymalne własności trakcyjne w terenie. Stalowy zderzak zapewnia 25-stopniowy kąt natarcia i jest wysunięty do przodu o 135 mm, dzięki czemu chroni kabinę przed drobnymi uszkodzeniami. Zderzak stanowi odrębny element, nie połączony z innymi podzespołami, które mogłyby zostać uszkodzone wskutek silnych wstrząsów.
Uchwyt do holowania wytrzymuje obciążenie 350 kN (35 ton), co umożliwia odholowanie unieruchomionego pojazdu bez konieczności zrzucania ładunku. Płyta poprowadzona od zderzaka w kierunku tyłu pojazdu chroni dolną części chłodnicy powietrza doładowującego i chłodnicy silnika oraz przód miski olejowej. U góry zderzaka znajduje się szeroki antypoślizgowy stopień obsługowy, na który można wejść po rozkładanym stopniu zamontowanym pod uchwytem do holowania. Bezpieczeństwo np. podczas czyszczenia przedniej szyby zapewniają dwa poprzeczne uchwyty zamocowane do przedniego grilla. Lampy w pojeździe są dobrze chronione przed uszkodzeniem. W opcji Scania oferuje diodowe (LED) lampy tylne, o większej, w porównaniu lampami konwencjonalnymi, trwałości.
Poza standardowymi kabinami serii P, na wielu rynkach Scania oferuje kabinę załogową w dwóch wariantach długości, stosowaną np. w pojazdach pożarniczych i ratowniczych. Kabina załogowa Scania CrewCab jest dostarczana z fabryki w stanie kompletnym, gotowa do natychmiastowej zabudowy.
Modułowe silniki Scania i światowa premiera Scania V8 Euro 6
Oferta silników Scania obejmuje wszystkie poziomy emisji spalin od Euro 3 do Euro 6. Opracowana przez Scania technologia Euro 6 wyróżnia się zabudową wszystkich układów oczyszczania spalin wewnątrz kompaktowego tłumika o wymiarach takich samych, jak w przypadku innych klas emisyjnych. Rozwiązanie to zapewnia istotne korzyści, jako że tłumik nie zajmuje miejsca wymaganego przez zabudowę.
Na wystawie Bauma 2013 zostaną po raz pierwszy pokazane 16-litrowe silniki Scania V8 Euro 6. Nowością są także trzy silniki 13-litrowe, o mocy maksymalnej 410, 450 i 490 KM. Wariant 410 KM spełnia normę emisji spalin Euro 6 tylko z pomocą techniki SCR, podczas gdy w pozostałych wariantach oraz jednostkach V8 zastosowano połączone techniki SCR i EGR. Ponadto, Scania oferuje kompletną gamę silników spełniających normy Euro 5, Euro 4 i Euro 3. Są wśród nich także silniki przystosowane do spalania 100-procentowego biodiesla oraz silnik Euro 6 zasilane biogazem, gazem ziemnym i etanolem.
Komentarze