Hamowanie elektroniczne i monitoring pojazdów

11 lipca 2005, 0:00

Haldex pierwszy raz spojrzał na koncepcję elektronicznego hamowania kilka lat temu. Dziś firma posiada rozwiązanie, które ewoluuje wraz z zmieniającymi się potrzebami rynku.
Najnowszą innowacją firmy Haldex jest TTM – czyli Telematyczny System Zarządzania, wykorzystujący szerokie możliwości jednostki EB+.

System EB+
System EB+ firmy Haldex to modułowa konstrukcja pozwalająca na konfigurację różnych wersji z podstawowych elementów. Moduł EB+ stanowi również platformę dla elektronicznie sterowanych systemów peryferyjnych.
Od najwcześniejszych etapów produkcji, Haldex zapewniał, że łatwo będzie rozszerzyć zakres usług i systemów obsługiwanych przez EB+. Od początku EB+ współdziała z magistralą dwustronnego przesyłu danych CAN. Kanały komunikacji z i do podstawowego produktu po to, by zdolność obliczeniowa elektroniki EB+ mogła być sprzężona z całym zakresem innych funkcji; od pomiaru zużycia okładzin hamulcowych do sterowania wysokością zawieszenia i osią podnoszoną. Możliwości są wirtualnie nieograniczone i gwarantują operatorom pojazdów instalacje dodatkowych systemów po najniższych możliwych kosztach.
Kolejną zaletą systemu jest fakt, iż producenci pojazdów mogą skorzystać z testu końcowego „End-of-Line Test” sprawdzającego poprawność instalacji.
EB+ gromadzi całą gamę użytecznych informacji takich jak:
– poziom zużycia okładzin hamulcowych,
– przebieg pojazdu,
– informacje diagnostyczne o awariach systemu oraz
– szereg informacji o sposobie użytkowania pojazdu,
– stanie załadowania itp.
Przyjazne dla użytkownika oprogramowanie zapewnia szybki dostęp i analizę zgromadzonych informacji.


TTM
]2P[ Oparty na technologii GSM i GPS system zarządzania pojazdem, który został stworzony po to, by stawić czoła ciężkim warunkom pracy i specyficznym potrzebom naczep. Dotychczas, wszystkie systemy telematyczne tworzone były z myślą o samochodach osobowych i ciężarowych, były zbyt skomplikowane by użyć ich w naczepach.
TTM firmy Haldex zapewnia nie tylko precyzyjne położenie pojazdu, ale również bardzo szczegółowe i wartościowe informacje o każdym pojeździe indywidualnie. System udostępnia operatorom flot informacje gromadzone w pamięci elektroniki EB+ za pośrednictwem chronionej hasłem witryny internetowej, dzięki temu operatorzy flot mają dostęp do informacji w każdej chwili i w każdym miejscu na świecie.
Informacje o dokładnej pozycji i stanie każdej z naczep floty gromadzone są co najmniej raz na dobę dzięki technologii GSM, dostarczanej przez firmę Siemens. Oczywiście system może być zaprogramowany tak, by uaktualniał się częściej, zgodnie z preferencjami użytkownika. Można również tak zaprogramować system, by powiadamiał o konieczności zwrócenia uwagi na pojazdy zarządzane nieefektywnie.
Dzięki funkcji kalendarza w prosty sposób ustawiamy termin przeglądu pojazdu – system powiadamia nas kiedy nadszedł czas. Posiadanie aktualnych i szczegółowych informacji, umożliwia podejmowanie trafnych decyzji z zakresu rozmieszczenia, zarządzania i utrzymania pojazdów floty.
TTM informuje użytkownika o lokalizacji pojazdu nawet wówczas, kiedy pojazd nie jest połączony z ciągnikiem. System inteligentnego zarządzania energią umożliwia ciągły niezależny od ciągnika kontakt, dzięki wewnętrznej baterii.

Łatwy dostęp do informacji diagnostycznych z systemu EB+ w połączeniu z pozycjonowaniem GPS, sprawia, iż TTM leży w kręgu zainteresowań wielu firm transportowych.
TTM dostępny jest również w wersji kompatybilnej z systemami innymi niż Haldex EB+.
e-mail: info@haldex.net.pl



Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!