Nowa opona Dunlop SP492 do samochodów ciężarowych

22 sierpnia 2005, 0:00

Dunlop, marka opon należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, wprowadziła na rynek nową oponę do samochodów ciężarowych Dunlop SP492. Jej podstawowe zalety to bardzo dobre własności trakcyjne oraz wysoka odporność na uszkodzenia, a co za tym idzie dłuższa żywotność.

Dunlop SP492 to opona przeznaczona na osie napędzające samochodów ciężarowych. Została zaprojektowana z myślą o trudnych, nierównych i źle utrzymanych drogach np. w kamieniołomach lub przy kopalniach, a więc w miejscach, w których kierowcy muszą często jeździć trasami pełnymi kamieni, ostrych odłamków skał, błota oraz pęknięć w nawierzchni.
Żeby samochód wyposażony w opony Dunlop SP492 mógł poradzić sobie w tak trudnych warunkach, ściany opony zostały dodatkowo wzmocnione, tak by wzrosła ich odporność na uderzenia z boków. Do tego dochodzi tarcza poliamidowa umieszczona między bieżnikiem a stalowymi pasami zwiększającymi odporność na przebicie. Technologia ta chroni pasy przed uszkodzeniem i zawilgoceniem, które mogłoby doprowadzić do pojawienia się ognisk korozji i uszkodzenia opony.
Także masywna blokowa geometria bieżnika zwiększa odporność opony na uszkodzenia i poprawia trakcję na trudnych, kamienistych drogach. Dobre własności trakcyjne opona Dunlop SP492 zawdzięcza także głębokim rowkom na barku, które poza tym zwiększają zdolność samooczyszczania opony i skutecznie zapobiegają klinowaniu się kamieni w bieżniku. Sam bieżnik także wzmocniono tak, że jest bardziej odporny na przecieranie się i przebicia.


Dostępna w rozmiarach 13R22.5 i 12.00R20 TT, opona SP492 zastępuje oponę SP911 i jest pierwszą oponą terenową marki Dunlop drugiej generacji. Opony te w pełni nadają się do ponownego bieżnikowania i wulkanizacji. Produkcja opon w rozmiarze 13R22.5 rozpoczęła się w maju 2005, a w rozmiarze 12.00R20 TT – w czerwcu.


Uzupełnieniem opony Dunlop SP492 jest nowa opona na osie sterujące – Dunlop SP382. Posiada ona szeroki i głęboki bieżnik o mocnych żebrach oraz optymalnej geometrii rowków. Jej zaletą jest wysoki przebieg, zmniejszone ryzyko poślizgu oraz, podobnie jak w oponie SP492, dobre zabezpieczenie przed klinowaniem się kamieni.
„Zarówno nowe opony Dunlop SP492 oraz SP382, jak i cała oferta dostępnych opon oraz usług Dunlop dostępne są w serwisach TruckForce, które dodatkowo zapewniają pełne wsparcie operatorom flot ciężarowych i autobusowych” – powiedział Janusz Krupa, Kierownik ds. Produktu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!