Układ sterowania silnikiem napędzanym gazem ziemnym

, 12 listopada 2006, 0:00

Wykorzystanie sprężonego gazu ziemnego jako paliwa umożliwia obniżenie kosztów eksploatacji pojazdów i jest bardzo przyjazne dla środowiska. Z tego punktu widzenia jest to atrakcyjna alternatywa dla paliw konwencjonalnych stosowanych np. w autobusach miejskich i lekkich pojazdach użytkowych. Firma Bosch oferuje rozwiązania techniczne zarówno dla obu powszechnie stosowanych systemów: jednopaliwowych, kiedy pojazd wykorzystuje tylko gaz ziemny, oraz dwupaliwowych, kiedy pojazd może być napędzane gazem ziemnym lub innym rodzajem paliwa. Autobusy miejskie wykorzystują wyłącznie systemy jednopaliwowe, z silnikami na gaz, przeznaczonymi konkretnie do tego zastosowania. Firma Bosch oferuje kompletne systemy sterowania silnikiem dla tego typu układów. Poza konwencjonalnymi funkcjami, systemy te sterują również wtryskiwaczami paliwa, modułem regulacji ciśnienia i zaworem odcięcia zbiornika paliwa, jak również czujnikami wysokiego i niskiego ciśnienia. Systemy dwupaliwowe są szczególnie przydatne w vanach. Bosch opracował specjalnie do takich systemów dwupaliwową jednostkę sterującą NG-Motronic. Umożliwia ona przełączanie się pomiędzy napędem gazem ziemnym a benzyną bez utraty mocy, nawet wtedy, gdy pojazd jest w ruchu. Zintegrowanie tych funkcji w ramach jednego sterownika oszczędza pieniądze i nakłady związane z okablowaniem. Praca na gazie ziemnym jest nie tylko opłacalna ekonomicznie, ale jest także korzystna dla środowiska: silniki napędzane gazem ziemnym produkują o 25% mniej dwutlenku węgla (CO2) niż konwencjonalne silniki benzynowe. Co więcej, gaz ziemny nie zawiera siarki i spalany jest bez wytwarzania cząstek stałych. Pozwala to stworzyć warunki dla mobilności przyjaznej dla środowiska.


 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!