Renault Trucks zakończy odnawianie gamy pojazdów dostawczych wprowadzając nowego Mascotta (3,5 – 6,5 ton). Pojazd jest wyposażony w całkowicie nowy układ napędowy, najnowszą generację EBS, zmodyfikowano w nim także wnętrze oraz wiele elementów wpływających na ekonomię i bezpieczeństwo jazdy.
W 2004 roku to właśnie Mascott rozpoczął odnowę gamy pojazdów Renault Trucks, a w tym roku zobaczymy ponownie nową generację Mascotta.
Z wynikiem sprzedaży ponad 15000 sztuk w 2006 roku, Mascott dowiódł swojej popularności w segmencie 3,5- 6,5 tony.
Nowy Mascott oferuje następujące korzyści:
Doskonały balans masy własnej i ładowności
Mascott jest typową ciężarówką z wytrzymałą ramą nośną, ale jednocześnie zapewnia wysoką ładowność.
Niezawodność i trwałość
Mascott jest wyposażany w 6-cio biegową skrzynię biegów oraz wzmocnione sprzęgło.
Osiągi i wszechstronność
Mascott oferuje optymalną moc i szeroki wybór długości użytecznych nadwozia.
Układ napędowy
Nowy silnik DXi3 oferuje dwa warianty mocy maksymalnej 130 KM (300 Nm, 95 kW przy 3600 obr/min) oraz 150 KM (350 Nm, 110 kW przy 360 obr/min) i jest zasilany nowym wysokociśnieniowym układem common rail. Silnik wyposażony jest w układ EGR oraz katalizator spalin, dzięki czemu spełnia normę czystości spalin Euro 4.
Wszystkie modele są wyposażone w nową skrzynię GB s 6380 z nadbiegiem. Skrzynia jest wzmocniona, żeby przenieść wyższy moment obrotowy silnika (do 380 Nm) i jest 6-cio biegowa, z nowym układem sterowania. Dzięki temu łączy w sobie przełożenia zapewniające odpowiedni moment na kołach w warunkach jazdy w trudnym terenie z szybkością jazdy autostradowej. Nowe jest także sprzęgło o większej średnicy (280 mm).
Tylna oś ma teraz maksymalnie nośność 4720 kg (zależnie od dmc pojazdu) i jest przygotowana do ciężkich zadań oraz charakteryzuje się uproszczoną obsługą (wymiana oleju, co 400 000 km).
Dzięki zmienionej konstrukcji łożyska przedniej i tylnej piasty nie wymagają więcej obsługi technicznej (smarowania). Dodatkowo nie trzeba demontować przednich piast kół do wymiany tarcz hamulcowych.
Bliźniacze koła tylnej osi oraz ASR bądź blokada mechanizmu różnicowego gwarantują, że samochód będzie się płynnie poruszał nawet w warunkach ograniczonej przyczepności. ASR pozwala na łatwiejsze ruszenie w trudnych warunkach, także w trakcie jazdy w warunkach off-road pozwala samochodowi na jazdę nawet na bardzo luźniej nawierzchni. Blokada mechanizmu różnicowego jest dostępna we wszystkich wersjach pojazdu.
Podwozie
Podłużnice ze stali odlewane wieszaki resorów, drążki stabilizatora o średnicy 32 mm (5t) lub 36 mm(6,5 t) to wszystko składa się na obraz, Mascotta.
Także układ hamulcowy został przekonstruowany. Mascott zatrzymuje się na odcinku 19,2 m z prędkości 60 km/h, kiedy jest nie załadowany oraz na odcinku 58,2 m w pełni załadowany (wersja 5t) od prędkości 100 km/h.
Nowy Mascott jest wyposażony w najnowszą wersję Bosch ABS, która zawiera EBD dla lepszego rozkładu siły hamowania między przednią a tylną osią. Zawiera on także DTC – system gwarantujący stabilność pojazdu przy nagłej zmianie prędkości jazdy.
Gama oferowanych przez Mascotta użytecznych długości nadwozia jest zapewniona dzięki dużemu wyborowi rozstawów osi (3130 do 4630 mm). Znacznie ułatwiono także prace firmom nadwoziowym poprzez nową konstrukcję okablowania akumulatorów, przygotowaniu pojazdu do montażu przystawki odbioru mocy (po przeciwnej niż tłumik stronie pojazdu) czy też przygotowaniu do montażu drugiej sprężarki agregatu chłodniczego.
Kabina
Nowy Mascott nie został zmieniony z zewnątrz. Drobnym zmianom poddano jedynie szczegóły stylistyczne takie jak np. logo „Mascott”. W nowym Mascocie można także zamówić dodatkowe lampy przeciwmgielne w wersji fabrycznej.
Wnętrze Mascott prezentuje jak uprzednio wysoką jakość wykończenia, ale dodano wiele schowków. Na przykład pod dachem umieszczono dwa 5-litrowe schowki mogące pomieścić dokumenty formatu A4 (zależnie od wersji). Na konsoli zmiany biegów umieszczono 2 litrowy schowek, a dla pasażera i kierowcy przewidziano uchwyty na kubki. Zamykany schowek przed pasażerem, schowki pod ławką pasażera oraz schowki w drzwiach to zaledwie część ze schowków oferowanych przez Mascotta.
Mascott to także samochód zwrotny, minimalny promień zawracania samochodu to 5,5 m.
Mascott oferuje szeroką paletę elementów wyposażenia dodatkowego np. automat włączający wycieraczki w trakcie deszczu czy włączający światła zależnie od intensywności oświetlenia na zewnątrz.
Mascott to także samochód bezpieczny. Wyposażony jest w poduszkę powietrzną kierowcy, może być wyposażony w poduszkę powietrzną dla pasażera. Przyciski do kontroli radia CD mogą być montowane przy kole kierownicy. Dla bezpieczeństwa kierowcy światła pojazdu będą oświetlały otoczenie po tym jak opuści on kabinę jeszcze przez 30 sekund, a w chwilę po ruszeniu centralny zamek zablokuje drzwi do kabiny kierowcy i przestrzeni ładunkowej.
Dla nowego Mascotta przygotowany jest szeroki wachlarz usług posprzedażnych. Ryczałty obsługowe, Fast&Pro, Start&Drive, Expandys, Servis 24/24.
Zamówienia na nowego Mascotta autoryzowani dealerzy Renault Trucks przyjmują od połowy kwietnia 2007r.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
90.129.80.*, 22 kwietnia 2009, 0:00 0 0
Śmigam Mascottem z 2008r. 3.0l 130km to jest totalny wołek roboczy! Sześciobiegowa szkrzynia to jest bajka! pozdrawiam
Odpowiedz