Kompletna gama DAF dostępna w konfiguracji Euro 5

Redakcja, 20 kwietnia 2007, 0:00

Kontynuując rozpoczęty w 2006 roku proces wprowadzania premierowej serii LF z nowymi silnikami o pojemności 4,5 i 6,7 litra, seria ciężarówek dystrybucyjnych DAF od lata 2007 roku będzie dostępna również w wariantach spełniających poziom emisji Euro 5. Ponieważ nowe CF i XF105 są już od dłuższego czasu dostępne w wersjach Euro 5, oznacza to, że kompletna gama modeli DAF będzie dostępna z poziomem emisji zgodnym z normą, która obowiązywać będzie od 1.10.2009 roku.

Do nowej serii LF DAF wprowadził w roku ubiegłym kompletnie nowe 4,5- oraz 6,7-litrowe silniki PACCAR FR i GR, spełniające poziom emisji Euro 4. Silniki te, z odpowiednio czterema i sześcioma cylindrami, dysponują mocą w zakresie od 140 do 285 KM.
W celu zaspokojenia potrzeb rynku na jeszcze czystsze warianty silników, DAF rozszerza gamę pojazdów LF włączając silniki Euro 5. Emitują one około 40% mniej tlenków azotu niż obecnie obowiązkowe w UE modele Euro 4, które z kolei emitują o 30% mniej tlenków azotu i o 80% mniej cząstek sadzy niż samochody z silnikami Euro 3.

Wybór trzech wariantów silników Euro 5
W LF Euro 5 DAF oferuje możliwość wyboru między trzema silnikami: 4-cylindrowym, 4,5-litrowym silnikiem PACCAR FR o mocy 118 kW/160 KM oraz 6-cylindrowymi, 6,7-litrowymi silnikami PACCAR GR o mocach 165 kW/224 KM i 184 kW/250 KM. Oba 6-cylindrowe silniki Euro 5 są również dostępne w samochodzie DAF CF65, który posiada większą kabinę z serii CF w wersjach dziennej, sypialnej oraz Space Cab.

Podobnie jak silniki Euro 4, modele Euro 5, aby spełniać rygorystyczne standardy emisji, wykorzystują również technologię DAF SCR. W technologii tej AdBlue jest wtryskiwany do gazów wydechowych, w wyniku czego w katalizatorze DeNox tlenki azotu są redukowane do nieszkodliwych substancji takich jak azot i woda. Ponieważ technologia redukcji emisji nie wpływa negatywnie na silnik, charakterystyki silnika mogą być zoptymalizowane pod kątem uzyskania idealnego spalania i niskiego zużycia paliwa.
Wszystkie silniki wykorzystują zaawansowany wysokociśnieniowy system wtrysku paliwa w celu uzyskania możliwie najwyższej sprawności oraz możliwie najniższej emisji cząstek stałych. Silniki Euro 5 nie potrzebują filtra sadzy, by spełnić rygorystyczne wymaganie 0,02 grama sadzy na kW/h.

 

Komentarze

Brak komentarzy