Na terenie Śląskiego Centrum Logistyki S.A. w Gliwicach powstał nowy magazyn wysokiego składowania, dostosowany do magazynowania towarów niebezpiecznych ADR. Do dyspozycji klientów oddanych zostało 5500 miejsc paletowych. Koszt inwestycji wyniósł ok. 11 mln zł.
Śląskie Centrum Logistyki S.A. świadczy w nim usługi magazynowe wraz z kompleksową obsługą logistyczną. Sprawną obsługę magazynu zapewnia WMS – system zarządzania magazynem. Zastosowane zostały regały wysokiego składowania, pozwalające układać palety w pięciu poziomach przy wykorzystaniu wózków widłowych. Magazyn posiada również doki rozładunkowe oraz bramę do rozładunku bocznego. Obiekt jest monitorowany telewizją przemysłową, tzn. kierowca odpoczywając w pomieszczeniu socjalnym, może obserwować na monitorze przebieg procesu rozładunku lub załadunku samochodu.
Nowy magazyn pozwala na składowanie na terenie Śląskiego Centrum Logistyki S.A. towarów niebezpiecznych, tzw. ADRów (wszelkiego rodzaju chemii). Na bezpieczne ich składowanie pozwalają rozwiązania technologiczne, z których skorzystano przy budowie magazynu – m.in. antyelektrostatyczna, szczelna posadzka czy też instalacja tryskaczowa działająca wyłącznie w strefach zagrożenia, tzn. włączająca się tylko w miejscach, gdzie czujniki wykryją dym lub wysoką temperaturę. W magazynie została zainstalowana także wydajna wentylacja, która pozwala na wymianę całego powietrza w magazynie w ciągu jednej godziny.
„Rok 2007 zapisze się w historii Śląskiego Centrum Logistyki SA jako rok przełomowy, rok dwóch inwestycji. Dostępna powierzchnia magazynowa zwiększy się do ok. 16,5 tys. m2” – stwierdza Patrycja Dachowska, kierownik Działu Marketingu w ŚCL S.A. w Gliwicach.
I dodaje -Oprócz magazynu wysokiego składowania, który został oddany do użytkowania w kwietniu br., na ukończeniu jest również inna inwestycja – kolejowy terminal kontenerowy, który jest wspólnym przedsięwzięciem z zabrzańskim Przedsiębiorstwem Transportu Kolejowego Holding SA. Terminal będzie doskonałym uzupełnieniem obecnie istniejącej infrastruktury transportowej: kolejowej, drogowej oraz wodnej – śródlądowej, jak również magazynów, placów składowych i Wolnego Obszaru Celnego, który pozwala na odroczenie terminu płatności cła i podatku, w przypadku towarów importowanych spoza Unii Europejskiej.
Komentarze