Na wystawie European Road Transport Show 2007 w Amsterdamie, która odbędzie się w dniach 26 października – 3 listopada 2007, DAF zaprezentuje w pełni zmodernizowane modele, włącznie z LF, dostępne już w wersjach Euro 5. Przedstawiony zostanie również nowy model kabiny Space Cab dla CF85 oraz wiele nowych rozwiązań zastosowanych w konstrukcji modelu CF. Część stoiska przeznaczona będzie do prezentacji rozwiązań technicznych, pozwalających na zmniejszenie zanieczyszczeń w przyszłości, włącznie z wersją EEV/LF oraz prototypem ciężarówki hybrydowej.
Stoisko DAF znajdować się będzie w wyeksponowanej części hali Europahal. Na powierzchni 2200 m2 wystawionych będzie dziewięć pojazdów, wśród nich te specjalistycznymi nadwoziami. Firma DAF zaprezentuje całą ofertę swoich pojazdów: modele LF dla przewozów dostawczych, CF o różnorodnych zastosowaniach oraz XF105 – zdobywcę prestiżowego tytułu „International Truck of the Year 2007” (Międzynarodowa Ciężarówka Roku 2007), zaprojektowaną do przewozów międzynarodowych.
Nowy CF Space Cab
Podczas tegorocznej wystawy DAF zaprezentuje unowocześniony dach Space Cab dla modeli CF, który podobnie jak w przypadku XF105 można za dodatkową opłatą wyposażyć w światła Skylights. W modelach CF wprowadzono również wiele zmian konstrukcyjnych, które pozwalają na poruszanie się w trudnym terenie i zwiększają niezawodność pojazdów. Dla przykładu, zawieszenie tylnych mostów napędowych wyposażone zostało w elastyczne przekładki. Dla pojazdów jeżdżących w trudnym terenie dostępna jest specjalnie opracowana 12-biegowa automatyczna skrzynia biegów AS-Tronic.
Obecnie pojazdy z serii CF i XF105 wyposażone są seryjnie w sygnał ostrzegawczy, włączającym się przy nie zapiętych pasach kierowcy. Na życzenie kierowców zamontować można również system samoczynnego, szybkiego zamykania okien w drzwiach, a po stronie kierowcy zwijaną żaluzję. Podobnie jak w modelach XF105, wersje z kabiną sypialną są fabrycznie wyposażane w podwójną zasłonę pozwalającą na całkowite zaciemnienie kabiny.
Nowy, wygodny materac w opcji
Od 2008 roku modele XF105 i CF mogą być dostarczone klientowi z opcjonalnym, nowo opracowanym, wygodnym materacem. W porównaniu z obecnym materacem piankowym, materac komfortowy posiada sprężyny w osłonach i ulepszone poszycie. Dzięki temu zapewnia on wygodny sen i jeszcze lepszą kontrolę wilgotności oraz naturalnie – jest bardziej funkcjonalny. Materac komfortowy jest standardowym wyposażeniem kabiny XF Super Space Cab.
Równocześnie z wprowadzeniem nowego materaca, w seriach CF i XF105, nad szybą przednią zostaną umieszczone cztery otwory DIN zamiast dotychczasowych dwóch (układ ten jest standardem w kabinie XF105 Super Space Cab). Oznacza to, że razem z tachografem i sprzętem audio, również jednostka pomiarowa do poboru MAUT (niemiecki podatek drogowy) będzie wkomponowana w kabinę.
Troska o środowisko naturalne
Obecnie firma DAF jako jedna z pierwszych przystosowała swoje modele tak, aby spełniły normy emisji spalin Euro 5, które zaczną obowiązywać w roku 2009. W porównaniu z normą Euro 1 sprzed około piętnastu lat, obecnie wprowadzone silniki emitują o około 75% mniej tlenków azotu i o 94% mniej cząstek stałych.
Silniki EEV dla modeli LF, CF i XF105
W wyniku zainstalowania biernego filtra sadzy, można ograniczyć emisję cząstek stałych o dalszych 50% do poziomu zaledwie 0.015 gramów/kWh dla 9.2 litrowego silnika PACCAR PR. Wartość ta jest o 25% niższa niż norma gazowa EEV! W tym roku DAF zaczął montować własne silniki PACCAR PR EEV w pojazdach przeznaczonych do transportu publicznego, a wiosną 2008 r. będą one również dostępne dla ciężarówek dostawczych DAF CF75 o mocy od 250 do 360 KM. Wersje EEV 12.9-litrowego silnika PACCAR MX o mocy od 360 do 510 KM będą również dostępne dla modeli DAF CF85 oraz XF105 i zostaną wyposażone w bierny filtr sadzy.
Wersja EEV 160KM dla LF została opracowana specjalnie dla dystrybucji miejskich. Dzięki wydajnemu procesowi spalania, modele LF osiągają niskie wartości emisji EEV nawet bez filtra sadzy.
Hybryda na bazie modelu LF
Na tegorocznej wystawie European Road Transport Show DAF zaprezentuje prototyp modelu LF w obiecującej technologii hybrydowej, polegającej na połączeniu systemu napędu diesla i elektrycznego, które mogą funkcjonować jednocześnie, jak i osobno. Prototyp wyposażono jest w nowy, 4,5-litrowy silnik diesel PACCAR FR (Euro 5) o maksymalnej mocy 136 kW/185 KM, połączony ze skomputeryzowaną sześciobiegową skrzynią biegów Eaton Autoshift. Pomiędzy sprzęgłem a skrzynią zainstalowano elektryczny silnik, zapewniający napęd i działający jednocześnie jako generator. Energia uwalniana w czasie hamowania przechowywana jest w akumulatorach litowo-jonowych i wykorzystywana ponownie przy przyspieszaniu. Technologia hybrydowa DAF, w zależności od sposobu wykorzystania, może przynieść znaczne oszczędności zużycia paliwa oraz emisji w samochodach dostawczych. Pod koniec tego roku, DAF rozprowadzi wśród swoich klientów pierwsze prototypy do testów drogowych.
Usługi i serwis pojazdów
Na stoisku DAF wystawiać się będą również firmy usługowe powiązane z DAF-em, takie jak PACCAR Financial (obsługa finansowa), PACCAR Parts i TRP (części zamienne), podobnie jak International Truck Service (ITS – międzynarodowa sieć obsługi serwisowej), MultiSupport (wszechstronne kontrakty serwisowe) oraz systemy dla dealerów DAF umożliwiające szeroko pojęte doradztwo przy zakupach pojazdów.
Zgodnie z tradycją, stoisko DAF-a na wystawie European Road Transport Show będzie mieściło się w Europahal (stoisko nr 01.002) w RAI. Na powierzchni około 2200 m2 zostaną zaprezentowane następujące pojazdy:
Seria LF:
Prototyp 7.5-tonowej ciężarówki z napędem hybrydowym
FA 45.160 – podwozie 4×2 z kabiną sypialną
FA 55.250 – podwozie 4×2 z kabiną dzienną i systemem załadunku kontenerów
Seria CF:
FAN 75.310 – podwozie 6×2 ze sterowaną osią wleczoną
FTG 85.460 – ciągnik siodłowy 6×2 z kabiną Space Cab i sterowaną osią wleczoną
FAD 85.460 – podwozie 8×4 z wywrotką Meiller
Seria XF:
FT 105.410 – ciągnik siodłowy 4×2 z kabiną Space Cab
FT 105.460 – ciągnik siodłowy 4×2 z kabiną Super Space Cab
FT 105.510 – ciągnik siodłowy 4×2 z kabiną Super Space Cab
Komentarze