Wynajem wyprze własność we flotach? Konferencja firmy Continental.

, 25 stycznia 2016, 11:56

Kondycja transportu samochodowego, zmiany w strukturze własności floty i odwrót od stosowania opon bieżnikowanych to tylko niektóre tematy poruszone podczas konferencji firmy Continental.

konferencja Continental
od lewej: Thomas Wolf, Jacek Młodawski, Zbigniew Szafrański i Grzegorz Jeziak.

Firma Continental cyklicznie organizuje konferencje z udziałem dziennikarzy, w celu zaprezentowania wyników firmy, a także istotnych parametrów rynkowych. Tym razem swoje referaty przedstawili: Jacek Młodawski, Fleet Business Manager,  Thomas Wolf z działu marketingu i sprzedaży w regionie EMEA oraz gościnnie Zbigniew Szafrański- manager Raben Transport. Gościem konferencji była Anna Stuhlmaier, Kierownik ds. Komunikacji w dziale opon do pojazdów ciężarowych w regionie EMEA. Obecny był także Grzegorz Jeziak, kierownik ds. sprzedaży w dziale opon do pojazdów użytkowych. Konferencję prowadził Marcin Cywiński PR Manager Continental Opony Polska.

Przedstawiamy w skrócie, najważniejsze wnioski na temat rynku pojazdów ciężarowych przekazane podczas konferencji.

  • W Polsce stopniowo, acz powoli rośnie udział transportu samochodowego w transporcie ogółem. Dzieje się to kosztem kolei. Nasza branża transportowa znajduje się w europejskiej czołówce. Pierwsza czwórka to: Niemcy, Polska, Hiszpania Francja. W ostatnim czasie spadek odnotowały Włochy i Wielka Brytania.
  • W ubiegłym roku odnotowano w Polsce wzrost rejestracji nowych pojazdów ciężarowych. Największy skok miał miejsce w segmencie powyżej 16 ton (ok. 30%). Rośnie także sprzedaż nowych przyczep i naczep, jednak póki co brak oficjalnych danych za rok 2015. 9,8% wzrostu zanotowano w roku 2014.
  • Na naszym rynku stopniowo zachodzą zmiany w strukturze własności floty. Króluje własność prywatna i leasing, ale firmy chętniej decydują się na korzystanie z RAC (wynajem krótkoterminowy) i CFM (długoterminowy). Udział własności prywatnej zmniejsza się proporcjonalnie w pojazdach cięższych. Są to jednak wciąż stosunkowo małe liczby, liczone w ułamkach procent całości.
  • Według Zbigniewa Szafrańskiego z firmy Raben, jednym z największych problemów flot jest dobór odpowiednich opon do pojazdów ciężarowych. Raben częściowo odchodzi od stosowania opon bieżnikowanych ze względu na wybór ekonomicznych opon niskoprofilowych. W tym przypadku bieżnikowane ogumienie ma krótszą żywotność. Nowe opony niskoprofilowe zapewniają bezpieczeństwo, niższe spalanie i ograniczony hałas. Ważna jest przy tym dbałość o ich niezawodność. W tym celu powstał program Conti360° Fleet Services. Firma Raben posiada własne warsztaty, ale Continental zapewnia jej szybki serwis na drodze w Polsce i krajach Europy. Dzięki programowi Conti360° Raben może też łatwo tworzyć niezbędne raporty, w których odnotowywane są wymiany, naprawy ogumienia, stan karkasu. Łatwo też zarządzać wszystkimi operacjami. Obecnie Raben testuje oferowane przez Conti czujniki ciśnienia w oponach, które pozwolą zwolnić kierowcę z obowiązku częstego kontrolowania opon. Wynikiem dokładnego raportowania, łącznie z ustaleniem przyczyn wystrzałów opon, są o ponad 100 tys. km wyższe niż pierwotnie zakładane średnie przebiegi na komplecie opon.

Relacja Continental– „Analiza struktury kosztów firmy transportowej wyraźnie pokazuje, że opony stanowią 5% wszystkich ponoszonych kosztów, lecz mają wpływ na 40% kosztów operacyjnych floty. Dlatego warto szukać optymalnych rozwiązań w tym obszarze i odpowiedzialnych partnerów, którzy zadbają o tę część biznesu. Mamy świadomość zróżnicowanych potrzeb naszych klientów wynikających ze specyfiki prowadzonych operacji logistycznych, dlatego kontrakty Conti360° mają budowę modułową, co pozwala nam na pełne dostosowanie naszej oferty do ich potrzeb.” – powiedział Jacek Młodawski, Fleet Business Manager, Continental Opony Polska

Moduł ContiFitmentService oferuje doradztwo zakupowe oraz montaż opon, ContiFleetCheck zapewnia okresowe przeglądy ogumienia, ContiCasingManagement umożliwia zarządzanie zużytymi oponami, ContiBreakdownService zapewnia obsługę w momencie awarii, a całość dopełnia ContiFleetReporting, w ramach którego oferowana jest kompleksowa analiza danych dotyczących zakupionych opon oraz wszystkich kosztów związanych z ich serwisem. Klient programu Conti 360° Fleet Services może dowolnie skonfigurować zakres usług i dostosować go do swoich potrzeb.

Konferencja Continental odbyła się 21 stycznia we Wrocławiu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!