Opony Goodyear do samochodów ciężarowych w testach

, 13 października 2007, 0:00

Testy przeprowadzone przez niezależny ośrodek badawczy TÜV Süd Automotive wykazały przewagę najnowszych opon do samochodów ciężarowych Goodyear Regional RHS II (oś kierowana) i RHD II (oś napędowa), a także opon Goodyear Marathon LHS II (oś kierowana) i LHD II (oś napędowa) nad ich głównym konkurentem. Wyniki pokazują także, że oba rodzaje nowych opon Goodyeara: Regional, przeznaczona do transportu regionalnego oraz Marathon do transportu dalekiego, są lepsze od swoich poprzedniczek: Goodyear Regional RHS/RHD oraz Goodyear Marathon LHS/LHD+. Nowe opony ciężarowe Goodyeara mają wyraźną przewagę w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni oraz oporów toczenia, a więc dwóch najważniejszych czynników, które wpływają na bezpieczeństwo i zużycie paliwa.

TÜV Süd Automotive przeprowadził porównanie, aby przygotować niezależny raport opisujący zachowanie nowej opony, jej poprzedniczki i jej głównego konkurenta na rynku europejskim.

Opory toczenia
Opory toczenia to czynnik, który ma bardzo duży wpływ na zużycie paliwa. Test oporów toczenia przeprowadzono zgodnie z normą DIN ISO 18164. Opona Regional RHD II była lepsza od swojego konkurenta o 19,7%, a od swojej poprzedniczki, czyli Regional RHD o 10,6%.
Także opona Marathon LHS II była lepsza od głównych rywali. Jednego z nich pokonała o 7,9%, a drugiego o 21,4%. Goodyear Marathon LHS II okazała się także pod tym względem nieco lepsza od swojej poprzedniczki Marathon LHS, zapewniając opory toczenia niższe o 4,1%.

W przypadku opony Marathon LHD II wyniki okazały się równie imponujące. Jednego z rywali pokonała o 4,8%, drugiego o 16%, a poprzedniczkę Marathon LHS+ o 20,8%.
Nowe modele opon Goodyeara dla samochodów ciężarowych przeznaczone zarówno na oś sterującą, jak i na oś napędową, zapewniają niskie opory toczenia, wyraźnie wpływając na zmniejszenie zużycia paliwa.


Hamowanie na mokrej nawierzchni

Testy hamowania na mokrej drodze zostały przeprowadzone na dwóch typach nawierzchni – betonie i asfalcie. Na betonie zestaw opon Goodyear Regional RHS II / RHD II wypadł korzystniej o 5,6% od zestawu opon konkurencyjnych i o 10,5% lepiej od zestawu poprzedniczek: RHS / RHD. W testach na asfalcie różnica między dwoma produktami Goodyeara wyniosła 6,6%. Natomiast konkurencyjny zestaw wypadł o 11,4% słabiej.
Z kolei zestaw opon Goodyear Marathon LHS II / LHD II okazał się lepszy od obu konkurentów: na betonie o 10,2% i 0,2% oraz od zestawu LHS / LHD – o 7,3%, a na asfalcie odpowiednio o 0,9%, 9,7% oraz 6,6%.

 

 

Komentarze

Brak komentarzy