Ruszają pierwsze szkolenia Optifuel

, 19 października 2007, 0:00

Dla Renault Trucks kwestia niskiego zużycia paliwa ma kluczowe znaczenie. Zaawansowane rozwiązania techniczne gwarantują doskonałe rezultaty.

Jednak, aby cieszyć się wymiernymi zyskami na paliwie, należy dobrze opanować właściwą technikę jazdy, poznać charakterystyki silników oraz zrozumieć podstawy jego działania. Dlatego u każdego z Koncesjonerów Renault Trucks powinien znajdować się  przynajmniej jeden wyszkolony kierowca, który przekazywałby podstawy ekonomicznej jazdy każdemu nowemu właścicielowi ciężarówki.

Na początku października 2007 odbyło się pierwsze, obszerne szkolenie dla grupy Master Driverów sieci R.T.P. Obejmowało ono nie tylko zagadnienia z dziedziny właściwej techniki jazdy 40 tonowym zestawem, ale także podstawy przepisów prawa o ruchu drogowym, podstawowe zagadnienia ustawy o transporcie drogowym, obsługi tachografu analogowego i cyfrowego, czasu pracy kierowcy, uprawnień Policji i ITD. Dzięki temu wszyscy Master Driverzy są również przygotowani do udzielania odpowiedzi na najczęściej zadawane przez zawodowych kierowców pytania.

Część praktyczna została zorganizowana na górzystym terenie wokół wyścigowego Toru Kielce w Miedzianej Górze. Każdy z uczestników musiał pokonać blisko 40 kilometrową trasę dwukrotnie: przed i po szkoleniu. Za każdym razem, dzięki systemowi Infomax, dokonywano precyzyjnego pomiaru zużycia paliwa na testowym odcinku. Następnie porównano wartości.
Pierwsza grupa składająca się z sześciu kierowców po szkoleniu poprawiła swoje wyniki zużycia paliwa o ponad 11%! Kolejna grupa uzyskała średnią poprawę przekraczającą 15%! Rekordziści obniżyli swoje średnie zużycie nawet o ponad 20%! Nietrudno policzyć, jak wielkie korzyści dla przeciętnej firmy transportowej przyniosłoby obniżenie kosztów ponoszonych na olej napędowy o około 15%. Nie należy zapominać, że dzięki odpowiedniej technice jazdy znacznie spowalniamy zużycie wielu kosztownych elementów ciężarówki: tarcz hamulcowych i klocków, sprzęgła, skrzyni biegów, ogumienia i całego układu przeniesienia napędu. Dzięki temu, że jazda staje się bardziej płynna, spada niebezpieczeństwo uszkodzenia ładunku podczas transportu. 

 

 

 

Komentarze

Brak komentarzy