Czy to rozwiązanie zrewolucjonizuje transport?

, 5 lutego 2016, 14:27

Niemieccy inżynierowie pracują nad rozwiązaniem, które może zmienić oblicze transportu lądowego. Za cel wzięli sobie wzajemną synergię samochodów ciężarowych i pociągów.

Inżynierowie z Lipska opracowali technologię, która ma być rewolucyjna dla załadunku pociągów. Wiadomo, że dzisiaj dużym problemem przy załadunku naczep na pociągi transportowe jest czas potrzebny do przeprowadzenia tej operacji. Nie tylko jest to czasochłonne, ale także naczepy przystosowane do przenoszenia przez dźwig są droższe i tracą część swoich właściwości nośnych. Dlatego dzisiaj znacznie bardziej opłaca się transportować ciężarówką.

Screenshot_20

Jeżeli jednak system opracowany przez niemieckich naukowców będzie zyskiwał na popularności, być może sytuacja ta niedługo ulegnie zmianie. Cargo Beamer AG ma w znaczący sposób usprawnić proces załadowywania naczep na specjalnie przystosowane w tym celu wagony. Dzięki ich wynalazkowi czas przeładunku naczepy ma zostać skrócony do 1/10 obecnego czasu. Kierowca dostarcza przyczepę pod wskazane miejsce, zostawia ją, a następnie system Cargo Beamer przeniesie ją na tory. Dodatkowo żadne specjalne przyczepy nie będą potrzebne do przeprowadzenia takiej operacji, wszystko z wykorzystaniem powszechnych obecnie rozwiązań w transporcie kołowym.

Do tej pory transport międzynarodowy przegrywał do tej pory ze względu na różną szerokość torów w całej Europie. Oznaczało to, że towar podczas zmiany państwa musiał być przeładowywany na inne pociągi. Taka procedura potrafiła trwać od 2 do 3 dni. Cargo Beamer pozwola skrócić załadunek do jednej godziny.

Za popularyzacją technologii może przemawiać obniżenie kosztów dla firm transportowych. Według wstępnych wyliczeń korzystanie z tego rozwiązania może pozwolić na obniżenie kosztów transportu o 10% dla przewoźników. Jednak kierowcy raczej mogą spać spokojnie. Jeżeli technologia ta przebije się do codziennego użytku, to praca kierowcy ciężarowego raczej nie zniknie z firmamentu zawodów. Zmieni się raczej jego charakterystyka, która będzie polegała na kursowaniu między specjalnymi stacjami kolejowymi.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!