Nissan na European Road Transport Show w Amsterdamie

, 26 października 2007, 0:00

Nissan zainteresował się ponownie europejskim rynkiem aut dostawczych.
Można się o tym przekonać na tegorocznym salonie European Road Transport Show, który odbywa się w Rai, w Amsterdamie. Impreza rozpoczęła się 25 października i potrwa do 3 listopada 2007.
Zainteresowanie europejskim rynkiem aut dostawczych będzie się manifestować poprzez:
– opracowanie systemu przebudowy aut i zintegrowanie go z procesem produkcyjnym,
– Centra Kompetencji Pojazdów Dostawczych, które będą ustanowione, by wspierać europejską sieć dealerską Nissana, zajmującą się autami dostawczymi,
– dobre wyniki sprzedaży nowego modelu Cabstar – notowane od jego premiery, która miała miejsce przed 12 miesiącami,

– ponowne uruchomienie produkcji pick-upa spełniającego normę Euro IV,
– wprowadzenie opcji zasilania biodieslem w modelach Nissan Interstar i Primastar.

Zintegrowany proces produkcji i przebudowy
By zapewnić najwyższy poziom jakości i efektywności procesu przebudowy modeli Cabstar i Atleon, w lecie 2008 roku Nissan otworzy, w bezpośrednim sąsiedztwie swego zakładu produkcyjnego w hiszpańskiej Avilii, specjalistyczne centrum przebudowy.

Zintegrowanie tej wyspecjalizowanej placówki z fabryką w Avilii pozwoli klientom kupującym modele Cabstar i Atleon cieszyć się jakością procesu przebudowy oraz skróci czas dostawy. Centrum przebudowy w Avilii oferować będzie modele z otwieranymi burtami bocznymi, wywrotki oraz auta z zamkniętą skrzynią (tylko na rynek hiszpański i portugalski).
Zarządzanie procesem przebudowy będzie zintegrowane z obecnymi procesami logistycznymi. Oznacza to, że dealer będzie jedynym punktem kontaktowym zarówno do zakupu pojazdu, jak i złożenia zamówienia na jego przebudowę. Łączny koszt pojazdu i jego przebudowy ponoszony przez klienta będzie niższy, zaś poziom satysfakcji wzrośnie.

Nissan zakłada, że w ciągu pierwszego, pełnego roku swej działalności centrum przebuduje ponad 2.000 aut – liczba ta ma rosnąć w kolejnych latach.
„Jesteśmy zdeterminowani, by oferować naszym klientom kupującym auta Cabstar i Alteon jak najwyższy poziom jakości, usług i wydajności. Integracja procesu produkcji i przebudowy pozwoli nam na osiągnięcie tych celów, co z kolei pomoże w spełnieniu naszych globalnych ambicji rozwoju w sektorze aut dostawczych” – powiedział Dominique Correze, Wiceprezes Działu Aut Dostawczych w Nissan Europe SAS.

Europejska sieć aut dostawczych Nissana
Rynek aut dostawczych stanowi w długofalowym biznes planie Nissana jeden z kluczowych obszarów. W roku kalendarzowym 2006 Nissan sprzedał na całym świecie 489.579 samochodów tego typu, generując skonsolidowany zysk operacyjny na poziomie 8% i osiągając swój cel na rok przed przewidywanym czasem jego realizacji.

Nissan pracuje nad wzmocnieniem swej europejskiej sieci dealerskiej, tworząc kanał sprzedaży przeznaczony wyłącznie dla lekkich aut dostawczych i promując partnerstwo z innymi sieciami, takie jak to z Volvo Trucks, na rynkach, na których oferująca pojazdy dostawcze sieć Nissana nie jest wystarczająco rozwinięta. Na mocy licznych umów franczyzowych, podpisanych w tym roku z dealerami sieci Volvo Trucks, dealerzy Volvo Truck w Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Północnej i Wschodniej Europie mogą teraz sprzedawać modele Interstar, Cabstar oraz Atleon.

W ramach swej sieci dealerskiej, Nissan otworzy Centra Kompetencji Pojazdów Dostawczych (Van Competency Centres – VCC) działające przy dealerach aut osobowych. Pozwoli to na obsługę wszystkich klientów – zarówno osób fizycznych, jak i firm – przez profesjonalny personel posiadający wiedzę na temat pojazdów dostawczych. Personel ten będzie służył radą zarówno przy zakupie auta, jak i przy jego obsłudze posprzedażnej.

Wprowadzanie nowych modeli odbywać się będzie dzięki systematycznemu podejściu do rozwoju na rynku europejskim. Nissan planuje wejście na przeżywający gwałtowny wzrost rynek rosyjski, jak również na rozwijające się rynki Europy Wschodniej i Turcji, gdzie wyniki osiągane w sektorze aut dostawczych nie dorównują potencjałowi marki Nissan.

Dobre wyniki sprzedaży nowego Cabstara
Tegoroczna sprzedaż nowej, lekkiej ciężarówki Cabstar osiągnęła poziom 8.258 pojazdów, co znacząco przekracza zakładaną jej wielkość.
Badania klientów wskazują, że kupujących przyciąga oferowane przez Cabstara połączenie wszechstronności, dobrych własności manewrowych, komfortu kierowcy oraz konkurencyjnych kosztów utrzymania.
„Nowy Cabstar okazał się być hitem w Europie, co nie powinno nikogo dziwić. Jego nowe, oparte na drabinkowej ramie podwozie zapewnia wytrzymałość i wszechstronność, pozwalając na budowanie pojazdów o różnych dopuszczalnych masach całkowitych i z trzema rozstawami osi. W połączeniu z trzema dostępnymi silnikami, Cabstar jest w stanie spełnić oczekiwania każdego, poszukującego lekkiego pojazdu dostawczego klienta w Europie” – powiedział Dominique Correze, Wiceprezes Działu Aut Dostawczych w Nissan Europe SAS.

Spełniający normę Euro-4 Nissan Pickup na rok 2008
Na tegorocznym European Road Transport Show w Rai Nissan zaprezentuje Pickupa spełniającego normę Euro IV. Po ogromnym sukcesie, jaki w Europie odniósł model Navara, Nissan zmodernizował swój produkt Pickup tak, by sprostać nieustannemu, obserwowanemu wśród europejskich nabywców pickupów popytowi na pojazd, który służy jako mocny, czysto użytkowy wół roboczy, pozwalający zarabiać na życie.

Zastosowana z modelu Pickup wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2,5 litra została zmodernizowana tak, by spełniać wymagania normy Euro IV. Oferuje ona moc 129 KM i moment obrotowy 294 Nm. Ładowność Pickupa to imponujące 1.115 kg, zaś dopuszczalna masa holowanej przyczepy należy do największych w klasie i wynosi 2.800 kg.

O ile Navara zapewnia osiągi, poziom wyposażenia i komfort charakterystyczny dla pojazdu klasy SUV, typowi nabywcy Pickupa są bardziej oszczędni. Nie zawsze potrzebują oferowanej przez Navarę mocy i będą przez większość czasu korzystali ze swego Pickupa jak z pojazdu użytkowego.

Model Pickup będzie nadal oferowany w konfiguracji z pojedynczą i podwójną kabiną oraz w wersji King Cab. Będzie również posiadał najlepsze w swej klasie zdolności manewrowe i off-roadowe.

Odnosząc się do kontynuowania sprzedaży modelu Pickup, Andy Palmer – Wiceprezes Działu Pojazdów Użytkowych w Nissan Motor Ltd – stwierdził: „Navara podniosła poprzeczkę w europejskim segmencie pickupów, oferując typowy dla aut SUV poziom wyrafinowania i osiągów. Wciąż istnieje jednak duża grupa kupujących pickupy klientów, którzy przywiązują dużą wagę do ceny i oczekują mocnego woła roboczego, który będzie partnerem w ich zawodowym życiu. Dlatego też zmodernizowany Pickup spełni ich oczekiwania.”

Sprzedaż odnowionego modelu Pickup rozpocznie się w Europie na początku przyszłego roku.

Wprowadzenie biodiesla
By sprostać coraz większemu, widocznemu wśród użytkowników pojazdów użytkowych zapotrzebowaniu na to, aby ich floty były możliwie jak najbardziej przyjazne dla środowiska, Nissan wprowadzi napędzane biodieslem wersje popularnych modeli vanów Interstar i Primastar i zaoferuje je klientom flotowym.

Opcja pozwalająca na zasilanie biodieslem jest dostępna w modelach Interstar i Primastar już teraz. Nissan zaś jest jedną z nielicznych marek w segmencie pojazdów użytkowych, która oferuje takie rozwiązanie.

Biodiesel jest przyjazny dla środowiska, ponieważ redukuje ilość emitowanego do atmosfery CO2 o 20%. Redukcja ta ma miejsce nie podczas procesu spalania w silniku, lecz podczas uprawy roślin, które są następnie przetwarzane i łączone z olejem napędowym tworząc biodiesela. Proces fotosyntezy pochłania CO2. To kompensuje ilość dwutlenku węgla emitowanego podczas produkcji paliwa, jak również podczas cyklu spalania.
Stosowana w modelach Interstar i Primastar mieszanka biodiesla, będzie składać się w 30% z estrów metylowych roślin oleistych, zaś w 70% ze zwykłego oleju napędowego.
W modelu Interstar do biodiesla przystosowany będzie jeden silnik o pojemności 2,5 litra, w wersji o mocy 100 i 120 KM, zaś Primastar będzie mógł być zasilany tym paliwem zarówno z silnikiem 2,0 litra o mocy 90 i 115 KM, jak i z jednostką 2,5 litrową oferującą 150 KM.
Warunki gwarancji na wersje przystosowane do biodiesla ulegną pewnej zmianie – nieznacznie skrócone zostaną okresy pomiędzy przeglądami silników.

Odnosząc się do wprowadzenia silników zasilanych biodieslem w pojazdach użytkowych, Andy Palmer, Wiceprezes Działu Pojazdów Użytkowych w Nissan Motor Ltd, stwierdził: „Dodanie silników przystosowanych do biodiesla w modelach Nissan Primastar i Interstar stanowi atrakcyjną propozycję dla tych właścicieli i użytkowników, którzy pragną ograniczyć wpływ, jaki ich pojazdy wywierają na środowisko. Nissan jest dumny z tego, że jesteśmy w gronie pierwszych producentów w Europie, którzy oferują taką alternatywę”. 

 

Komentarze

Brak komentarzy