Pojazd zoptymalizowany powstaje w drodze dialogu z klientem

2 listopada 2007, 0:00

Volvo dysponuje technologią i szeroką gamą silników i skrzyń biegów. To jednak nie wystarczy. Stworzenie idealnego pod kątem zużycia paliwa samochodu ciężarowego wymaga rozwiązań precyzyjnie dostosowanych do potrzeb. Czynnikiem szczególnie istotnym jest dialog z klientem.
– Nie istnieje uniwersalny pojazd ciężarowy zoptymalizowany pod kątem zużycia paliwa. Każdy klient ma swoje własne wymagania i życzenia. Chodzi o to, by wspólnie znaleźć najlepszą kombinację, która jest dostosowana do indywidualnych potrzeb danego klienta – mówi Joakim Nilsson, menedżer produktu specjalizujący się w pojazdach Volvo FM i Volvo FH.
Kiedy w Volvo pojawia się klient i chce zamówić nowy i ekonomiczniejszy pojazd, pierwszym krokiem jest analiza potrzeb, która ma na celu określenie właściwej konfiguracji. Przeprowadza się dokładną analizę, w jakim segmencie pojazd ma być eksploatowany i w jakich warunkach. Jak będzie wyglądać załadunek pojazdu? W jakich warunkach topograficznych będzie się poruszał? O jakich odległościach i jakich prędkościach mówimy? To wszystko decyduje o wyborze poszczególnych elementów układu napędowego. Celem jest uzyskanie idealnej kombinacji silnika, skrzyni biegów, kół oraz wzoru bieżnika w połączeniu z optymalnym przełożeniem przekładni głównej.

Prawidłowa konfiguracja pojazdu oraz właściwa konserwacja i regularna obsługa serwisowa pozwalają klientom Volvo Trucks znacznie obniżyć zużycie paliwa w ich pojazdach, co poza oszczędnościami ma także korzystny wpływ na środowisko naturalne. Oszczędności te w miarę dalszego wzrostu cen paliw i rosnącej presji na ograniczenie emisji dwutlenku węgla będą miały coraz większe znaczenie.
– Dzięki właściwej konfiguracji kierowca uzyskuje możliwość ekonomicznej, a zatem oszczędnej jazdy. Im lepiej jest wyszkolony kierowca, tym większe są korzyści z poszczególnych komponentów pojazdu. Uzyskanie maksymalnej redukcji kosztów wymaga jednak, by klient uczestniczył w dobieraniu wszystkich komponentów – wyjaśnia Joakim Nilsson.

Kluczową rolę w zoptymalizowanym pod kątem zużycia paliwa układzie napędowym samochodu ciężarowego odgrywa opracowana przez Volvo zautomatyzowana skrzynia biegów I-Shift. Zachowuje się zawsze tak, jak najlepszy kierowca. Dzień po dniu, godzina po godzinie – bez miejsca na kompromis.

Hamulec silnikowy Volvo Engine Brake (VEB) lub jego mocniejsza wersja VEB+ zapewnia kierowcy pomoc przy hamowaniu dokładnie wtedy, gdy jej potrzebuje. Najbardziej optymalny efekt przynosi współpraca skrzyni biegów I-Shift z hamulcem VEB.
Spojlery oraz aerodynamiczne osłony kół wpływają na zmniejszenie zawirowań powietrza na dachu, po bokach pojazdu i wokół opon.
Dynafleet – opracowany przez Volvo system informacji transportowej – pomaga kierowcy monitorować i analizować zużycie paliwa. System wykonuje wykresy ilustrujące technikę jazdy, sporządza raporty dotyczące zużycia paliwa, obejmuje plany obsługi serwisowej i zawiera funkcję GPS.

I-Cruise to całkowicie nowy produkt uzupełniający, po raz pierwszy prezentowany na tegorocznych targach. Jest to inteligentny tempomat, który odpowiednio dobiera prędkość pojazdu już na początku nachylenia terenu, by uniknąć niepotrzebnego przyspieszania. Instalując I-Cruise, klient może dzięki niedrogiej inwestycji uzyskać obniżenie kosztów paliwa. I-Cruise stanowi element szerszej modernizacji układu paliwowego, jaka pojawiła się w silnikach Volvo D13.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!