Ciśnienie powietrza w oponach jest kluczowym czynnikiem wpływającym na ich sprawne funkcjonowanie. Niewystarczające ciśnienie nie tylko powoduje znacząco wyższe spalanie paliwa – ma również wpływ na zużycie samych opon, włącznie z ich całkowitą awarią. Aby pomóc w zapobieganiu tym negatywnym zjawiskom oraz w celu długofalowego zmniejszenia kosztów eksploatacji opon, firma Continental przeznaczyła odpowiednie środki na opracowanie urządzenia pomiarowego, umożliwiającego szybkie sprawdzenie ciśnienia powietrza oraz głębokości bieżnika opon ciężarowych.
Nowy zestaw Fleet Check Tool dowiódł swojej wartości już w fazie testów. Zapowiadane i regularnie przeprowadzane kontrole stanu ogumienia, skłoniły kierowców do zwrócenia większej uwagi na stan opon w ich pojazdach. Peter Eggers, właściciel firmy Eggers – czołowego przedsiębiorstwa przewozowego w Hildesheim (Niemcy), z uwagą odnotowuje efekty związane z używaniem zestawu: „W przeszłości nasze pojazdy notowały około 100 przebić opon w ciągu roku. Odkąd rozpoczęliśmy częstsze kontrole, liczba ta spadła do 15.”
Zestaw Fleet Check Tool sprawia, że kontrola jest szybka i nieskomplikowana. W pierwszej kolejności wprowadzane się dane na temat modelu pojazdu (w tym jego przebieg), przyczepy, modelu oraz rozmiaru opon. Następnie sprawdzane są opony – mierzona jest głębokość bieżnika oraz ciśnienie powietrza. Dane są wysyłane do przenośnego komputera za pomocą łącza Bluetooth i tam automatycznie zapisywane. Wyniki pomiarów mogą zostać natychmiast ocenione na komputerze osobistym lub laptopie za pomocą dołączonego oprogramowania. Kontrolę kończy automatycznie generowany raport. Komputer będący częścią zestawu jest chroniony przed wilgocią i może być zamocowany na przegubie osoby obsługującej sprzęt. Wszystkie składniki zestawu – komputer, miernik ciśnienia powietrza oraz urządzenie służące do pomiaru głębokości bieżnika – przechowywane są w praktycznej, małej walizce, mieszczącej także niezbędne kable zasilające.
Zestaw jest lub niedługo będzie dostępne w krajach Europy i nie tylko.
W pierwszej kolejności będą to: Niemcy, Austria, Francja, Wielka Brytania, Belgia, Polska oraz kraje skandynawskie.
Produkt zostanie wkrótce wprowadzony (po odpowiednim szkoleniu dla sprzedawców i dystrybutorów) na rynek włoski, hiszpański, czeski, chiński, węgierski, brazylijski oraz malezyjski.
Komentarze