Opona do przyczep HTR2 firmy Continental wprowadzana jest na rynek jako pierwszy produkt z nowej generacji opon do pojazdów ciężarowych. Ta uniwersalna opona jest przeznaczona do eksploatacji na krótkich i długich dystansach. Jej zoptymalizowana waga pozwala maksymalnie wykorzystać ładowność pojazdu, a wzmocniona mieszanka gumowa bieżnika znacznie wydłuża przebiegi. Zmniejszone opory toczenia zapewniają najniższe zużycie paliwa w tej klasie produktów. Czynniki te, wraz ze znakomitym przystosowaniem opony HTR2 do bieżnikowania, wydatnie przyczyniają się do poprawy ekonomiki transportu.
Mimo nienajgorszej koniunktury w branży logistycznej, nadal zmaga się ona z nieustannie rosnącymi kosztami. Ogumienie parku pojazdów to około 3 procent kosztów operacyjnych. Rodzaj zastosowanych opon wpływa także na zużycie paliwa – jedna trzecia tankowanego paliwa służy wyłącznie do wytworzenia energii potrzebnej na pokonanie oporów toczenia. Tu właśnie ujawniają się zalety opony do przyczep HTR2. Na osie, które muszą przenosić największą masę w czasie transportu, zakładane są przede wszystkim opony Continental ze zoptymalizowanymi oporami toczenia. Nowe ogumienie do naczep charakteryzuje się o 5 procent niższymi oporami toczenia w porównaniu z poprzednią generacją produktu, a także znakomitymi właściwościami eksploatacyjnymi. HTR2 będą początkowo dostępne w wersji uniwersalnej 385/65 R 22.5, która jest w sprzedaży już w kwietniu 2008.
Większe przebiegi dzięki nowej technologii
Nowy typ stalowego pasa stabilizującego usztywnia konstrukcję opony HTR2, ograniczając do minimum opory toczenia i poprawiając wytrzymałość osnowy. Wzmocniona stalą konstrukcja stopki lepiej znosi wypadkową sił działających na naczepę i gwarantuje bezpieczne osadzenie opony. Bieżnik HTR2 zawiera o 20 procent więcej gumy, a jego efektywna głębokość wzrosła do 17 milimetrów. Większa powierzchnia kontaktu zapewnia doskonałe własności eksploatacyjne i równomierne zużywanie się opony. HTR2 wytrzymują najdłuższe przebiegi w tej klasie produktów – jest to możliwe dzięki znacznej rezerwie materiału.
Zaletą dla klientów będą niższe koszty eksploatacji. Na szczególną uwagę zasługuje budowa warstwy butylowej: opatentowana technologia „Air-Keep” zapewnia znacznie lepszą szczelność dyfuzyjną niż w przypadku konwencjonalnych rozwiązań. Oznacza to, że HTR2 utrzymuje ciśnienie na optymalnym poziomie nawet o 50% dłużej. Jednocześnie nowa opona do naczep jest dużo mniej wrażliwa na proces starzenia się.
Przy projektowaniu opony skupiono się na jej masie. Obniżona masa HTR2 sprawia, że doskonale nadaje się ona do naczep. Wreszcie, po wycofaniu z eksploatacji, całkowity koszt jej użytkowania okazuje się zdecydowanie najniższy. Dzięki wysokiej jakości osnowy, opona ma szanse na „drugie życie” po regeneracji oraz osiąga rekordowe przebiegi. Takie opony sprzedawane są pod marką CONTIRE i nadal charakteryzują się niskimi oporami toczenia i obniżoną masą.
Komentarze