Wiosna to czas wymiany opon w autobusach. Prawidłowy dobór opon ma wpływ na bezpieczeństwo pojazdu i sprawność całej floty oraz decyduje o komforcie jazdy, tak istotnym dla pasażerów. Nowe opony Continental HSL1 i HSR1 stanowią znakomity kompromis.
Nowoczesne dalekobieżne autokary posiadają rozwiązania zapewniające taki sam poziom komfortu jak w innych środkach lokomocji. Ważną, choć często niedocenianą rolę w zapewnieniu komfortu pasażerom odgrywają opony. Płynna jazda i niski poziom hałasu przyczyniają się do dobrego samopoczucia pasażerów.
Opony HSL1, zapewniają płynność jazdy. Ponadto geometria rowków, opracowana specjalnie dla HSL1, decyduje o wyraźnie obniżonym szumie toczenia, a co za tym idzie – niskim poziomie hałasu. Dzięki kombinacji unikalnej rzeźby bieżnika i specjalnej mieszanki gumowej, Continental uzyskał znakomitą sterowność i skuteczność hamowania.
Maksymalnie szeroka powierzchnia styku i obwodowe żebra powodują równomierne ścieranie, a zatem większą żywotność opony. Specjalne rowki barku bieżnika i odpowiednio dobrana mieszanka gumowa sprzyja zmniejszeniu zużycia paliwa. Pomocna jest również dwuskładnikowa mieszanka bieżnika, która zmniejsza temperaturę pracy opon.
Ofertę uzupełnia opona HSR1, przeznaczona dla autokarów jeżdżących głównie w mieście. Elastyczny materiał bieżnika zapewnia maksymalną przyczepność na mokrej nawierzchni przy minimalnym ścieraniu. Specjalny wzór lamelek i brzegów bieżnika pozwolił uzyskać optymalną sterowność pojazdu i skuteczność hamowania. HSR1 charakteryzuje się również bardzo niskim poziomem hałasu i poprawia komfort pasażerów, nawet w zmiennych warunkach jazdy.
Ważne dla żywotności opony równomierne ścieranie i związaną z tym efektywność uzyskano dzięki poprawie rozkładu ciśnienia w obszarze styku z nawierzchnią. Dlatego HSR1 ma większą trwałość.
Komentarze