Firma Iveco przedstawia nowy model uniwersalnej ciężarówki Eurocargo. W porównaniu z poprzednim modelem, w aucie wprowadzono bardzo wiele zmian. Począwszy od nowej kabiny, całkowicie zmodyfikowanej zewnętrznie, skończywszy na wyposażeniu wnętrza.
Eurocargo od 1991 roku, kiedy zadebiutował pierwszy model, uznawane jest za uniwersalnego konia roboczego. Auto zmieniło się zarówno z zewnątrz jak i od środka.
Osłona chłodnicy i przód samochodu otrzymały stylistykę typową dla najnowszych modeli Iveco. Nowe są również przednie zderzaki, w których zintegrowano grupy reflektorów. Nowa wersja ciężarówki dostępna jest z trzema modelami kabin: kabiną dzienna MLC, sypialną MLL oraz załogową MLD.
Eurocargo napędzają silniki z rodziny Tector, opracowane i produkowane przez FPT – Fiat Powertrain Technologies, o pojemności skokowej 3,9 oraz 5,9litra, mocy od 140 do 300KM i maksymalnym momencie obrotowym od 460 do 1050 Nm.
Wprowadzono nową rodzinę 6- i 9-biegowych skrzyń przekładniowych ZF. Opcjonalnie dostępna jest skrzynia 6-biegowa z całkowicie zautomatyzowanym mechanizmem przełączania biegów i obsługi sprzęgła. Lżejsze niż dotychczas, skrzynie manualne optymalizują osiągi samochodu we wszystkich konfiguracjach: 5-, 6- lub 9-biegowych. Skrzynia Eurotronic z 6 przełożeniami została wyposażona w oprogramowanie sterujące minimalizujące zużycie paliwa – zmiana biegów jest inicjowana w idealnym punkcie ze względu na prędkość obrotową silnika i aktualne obciążenie. Całkowicie automatyczna skrzynia Allison z przetwornikiem hydrodynamicznym jest po raz pierwszy oferowana we wszystkich modelach powyżej 7,5t dmc.
W nowym modelu zastosowano wiele systemów poprawiających bezpieczeństwo czynne: ASR (zapobieganie poślizgowi kół napędzanych), ESP (elektroniczna kontrola stabilności), Hill-Holder (przeciwdziałanie staczaniu się przy ruszaniu na wzniesieniach, wprowadzany w późniejszym terminie) – to systemy dostępne opcjonalnie. Urządzenia akustycznie, ostrzegające np. o niezapiętym pasie bezpieczeństwa w momencie ruszenia czy informujące o niewłączonym hamulcu parkingowym po otwarciu drzwi kierowcy dostępne są w standardzie.
Wewnątrz kabiny wszystkie elementy zostały odnowione. Nowa deska rozdzielcza składa się z centralnie umieszczonej konsoli z przełącznikami, w której można również umieścić panel obsługowy systemu nawigacji satelitarnej Iveco – o ile taki zostanie zamówiony. Poprawiono lokalizację najczęściej wykorzystywanych przełączników, nowe są również duże wyloty nawiewów powietrza.
Nowa jest także konsola centralna, w której w dogodnym miejscu umieszczono dźwignię hamulca parkingowego oraz przełączniki blokad mechanizmów różnicowych i konwerter 24/12 V. Na kolumnie kierownicy znalazły się zoptymalizowane przełączniki obejmujące wiele funkcji, w tym manualne przełączanie biegów w zautomatyzowanej skrzyni biegów oraz funkcje tempomatu o ile znalazł się on w wyposażeniu samochodu. Koło kierownicy jest nieco większe niż w poprzednim modelu – ma obecnie średnicę 470mm, a jego położenie jest regulowane.
Nowa tablica wskaźników zawiera kontrolkę sygnalizującą przepalenie żarówki świateł stopu oraz wszystkie wskaźniki, które były tam umieszczone poprzednio.
W nowych panelach drzwi umieszczono zmodyfikowany podłokietnik, kieszenie o powiększonej objętości, oraz przyciski sterujące ogrzewanych i elektrycznie regulowanych lusterek zewnętrznych a także przyciski sterujące będących na wyposażeniu elektrycznych podnośników szyb.
Wszystkie modele nowego Eurocargo wyposażone są w zawieszenie mechaniczne na resorach parabolicznych osi przedniej i tylnej. Cięższe wersje lub przeznaczone do bardziej wymagających zadań można wyposażyć w zawieszenie wielopiórowe lub wzmacniane resory paraboliczne w modelach o dmc. 15 i 16 ton. Tylne zawieszenie pneumatyczne dostępne jest we wszystkich modelach 4×2, a pneumatyczne zawieszenie przednie w modelach o dmc. od 8 do 15 t (za wyjątkiem wersji „EL”). W wersjach od 6 do 14 t stosowane są dwa miechy powietrzne zawieszenia tylnego, w wersjach o dmc. od 15 do 19 t – zastosowano 4 miechy.
Komentarze