Oświetlenie wagi ciężkiej

, 3 października 2016, 11:52

Na pierwszy rzut oka trudno dostrzec różnicę między żarówką halogenową do samochodu osobowego, a jej odpowiednikiem dla pojazdu ciężarowego. Mało kto zna tę różnicę lepiej niż inżynierowie marki Philips.
Nie chodzi tutaj o inną wartość napięcia w instalacji elektrycznej, która dla użytkowanych w Europie ciężarówek wynosi 24V. To raczej inne oczekiwania użytkowników, którzy – inaczej niż kierowcy samochodów osobowych – za kierownicą pojazdu ciężarowego są w pracy. Gdy dla kierowcy samochodu często liczy się styl, prowadzący ciężarówkę bardziej doceni trwałość i osiągi żarówki. Z kolei specyfika budowy pojazdu ciężarowego sama w sobie stanowi wyzwanie dla producentów żarówek halogenowych.

phili

Twardsze żarówki
Odmiennie niż w przypadku samochodów osobowych, w pojeździe ciężarowym w miarę komfortowe tłumienie wstrząsów obejmuje tylko kabinę, która jest połączona elastycznie z ramą ciężarówki. Reflektory umieszczone są znacznie niżej i przyjmują nawet najmocniejsze wstrząsy, które może wygenerować koło 40-tonowego zestawu, wpadające w dziurę w jezdni przy prędkości 85 km/h. Klasyczna żarówka 12V zostałaby po prostu skruszona od takiego uderzenia, podczas gdy dedykowane do pojazdów ciężarowych żarówki Philips MasterDuty są nawet dwukrotnie bardziej odporne na drgania w porównaniu z konkurencyjnym produktem. Specjalnie w tym celu żarnik wykonany jest z podwójnego włókna, przez co nie tylko lepiej znosi wstrząsy, ale jest także stabilniejszy, dokładniej współpracując z optyką reflektora.

Kierowcy ciężarówek, pracujących na przykład na budowach, z pewnością docenią żarówki Philips MasterLife, które – zachowując zalety Philips MasterDuty – mają aż dwukrotnie wydłużony okres eksploatacji, czyli do czterech razy więcej niż u konkurencji. Zamontuj i zapomnij, bo nieprędko trzeba będzie wymienić.

Z kolei truckerzy, pracujący w transporcie dalekobieżnym częściej wybierają linię Philips MasterDuty BlueVision, które dają jaskrawobiałą, wpadającą w niebieski poświatę. Dlaczego? Tym razem nie chodzi o styl, a o mniejsze zmęczenie oczu w czasie nocnej jazdy, ponieważ temperatura barwowa tych żarówek jest bardziej zbliżona do światła dziennego, do którego przystosowany jest ludzki wzrok.

Nowe ksenony
Lampy ksenonowe w pojazdach ciężarowych i osobowych są te same. Marka Philips ma teraz doskonałą wiadomość dla kierowców i operatorów ciężarówek. Na targach Automechanika we Frankfurcie swoją premierę miały nowe lampy Philips Xenon X-tremeVision gen2 i Philips Xenon WhiteVison gen2. Te pierwsze to obecnie najsilniejsze na rynku ksenony, które zapewniają nawet 150% lepszą widoczność niż określone przepisami minimum. Z kolei Xenon WhiteVision, wciąż gwarantując 130% lepszą widoczność od minimum, mają wyższą temperaturę barwową snopu światła, dzięki czemu jest ono bardziej białe. Dlaczego? Żeby lepiej komponować się z białym światłem lamp pozycyjnych wykonanych w technologii LED. Przecież kierowcy ciężarówek także chcieliby, by ich pojazdy były piękne.

porównanie

Oblicz swoje oszczędności
Philips wprowadził prosty kalkulator on-line, za pomocą którego można obliczyć, ile przewoźnik zaoszczędzi dzięki energooszczędnym żarówkom. Kalkulator dostępny jest pod adresem: http://calculator.24vguide.com/pl/

Źródło: artykuł sponsorowany Philips

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!